سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل شاهد و امور ایثارگران وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد:

راه اندازی سامانه "سجا" درمدارس شاهد

مدیرکل شاهد و امور ایثارگران وزارت آموزش و پرورش گفت: سامانه "سجا" با هدف تسهیل در امر ثبت نام ونظارت کیفی برفعالیت های مدارس شاهد و با حمایت مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات راه اندازی شد.

 
به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،محمدحسین کفراشی  مشاور وزیر و مدیرکل شاهد و امور ایثارگران وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت و ضرورت توجه به مدارس شاهد، اظهارکرد: از سال تحصیلی آینده ثبت‎نام در مدارس شاهد به صورت اینترنتی و ازطریق "سامانه سجا"انجام می‎شود.
 
وی تصریح کرد:نظارت غیرمستقیم ازاقدامات مدارس،تجمیع اطلاعات ازشهدای فرهنگی به تفکیک مدرک تحصیلی،تاریخ و محل شهادت و هم چنین برگزیده ای ازویژگی های شخصیتی شهدابخش دیگری ازمحتوای این سامانه را تشکیل می دهد.
 
 کفراشی از اصلاح سیستم "نگفا" برای دانش آموزان مدارس شاهدخبرداد و گفت :اطلاعات این سامانه تحت وب و مرتبط باسامانه "سناد" آموزش وپرورش قرارگرفت تابرنامه ریزی هاباکیفیت بیشتری انجام شود.
 
مدیرکل شاهد و امور ایثارگران وزارت آموزش و پرورش افزود:این سامانه خدماتی را برای بیش از 470 هزار دانش آموز در 1642 مدرسه شاهد و ایثارگر را پشتیبانی می کند.
 
وی از آموزش 7هزار معلم پایه های اول تا ششم ومدیران مدارس ابتدایی شاهد دراجرای طرح "افق" خبرداد و عنوان کرد:این طرح باهدف "ارتقای فعالیت های قرآنی"درمدارس شاهد سراسرکشور و حمایت مولفین سازمان پژوهش وبرنامه ریزی آموزشی دراستان ها وهمکاری بخش فرهنگی بنیادشهید درحال اجرااست.
 
کفراشی با اظهارامیدواری ازتسری این طرح برای همه دانش آموزان شاهددرسال های آتی، ادامه داد:برای دانش آموزان پایه های اول تا سوم مقطع ابتدایی کتاب های قرآن ویژه درنظرگرفته شده است تا توانمندی دانش آموزان در روخوانی و روان خوانی باتاکید برمفاهیم و پیام های قرآنی ارتقا پیداکند.
 
وی با تاکید بر رسیدگی به امور تحصیلی فرزندان شاهد و ایثارگر در جهت تقویت بنیه علمی، تصریح کرد :رتبه‎بندی مدیران مدارس شاهد و تنظیم شیوه‎نامه مالی جدید از طرف اداره کل شاهد و امور ایثارگران وزارت آموزش و پرورش به استان‎ها ابلاغ خواهد شد.
 
مدیرکل شاهد و امور ایثارگران وزارت آموزش و پرورش از جذب دانش‎آموزان جامعه هدف در مدارس شاهد خبر داد و گفت : آمار دانش‎آموزان جامعه هدف در سال‎جاری نسبت به سال‎های گذشته بیشتر بوده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: سامانه ، مدارس ، شاهد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
رضا کارگر
۲۰:۵۳ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴
با سلام - ثبت نام اینترنتی در مدارس شاهد از چه تاریخی امکان ÷ذیر است.
علی
۱۹:۳۵ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴
باسلام وعرض ادب واحترام ، نرم کلاس های مدارس شاهد خیلی بالا است واین کیفیت کلاس ها را پایین آورده ،لطفا رسیدگی کنید .
یوسف بذرافکن
۲۲:۳۲ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴
سلام .من فرزند شهید هستم تاالان هیچ نوع تسهیلاتی از بنیاد نگرفتم چون فکر میکردم حق من نیست ولی دروضعیت نابسامان جامعه امروز دوست دارم دخترم از این موقعیت تحصیل در مدرسه شاهد استفاده کنه وبیشتر با ارزشهای این مدارس اشنا بشه با نهایت تشکر
یک ایثارگر
۱۱:۴۳ ۰۵ خرداد ۱۳۹۴
حتما به سامانه ثبت نام مراجه فرمائید در این خصوص امتیازاتی هست
فاضلی
۱۴:۰۷ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴
برای فرزندانی که سن پدر مادرشون به سن جنگ. وجبهه نمی خوره باید چه کاری دهند
ما که دوست داریم فرزندانمان با ارزشهایی که در مدارس شاهد به بچه. ها آموزش داده میشود آموزش ببینند از آنها دور نشوند