سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روشی عجیب برای ترغیب مشتریان به غذاخوردن در ژاپن + تصاویر

رستوران های ژاپنی برای ترغیب مشتریانی که از ویترین به درون رستوان ها نگاه می کنند، ماکت هایی از جنس پلاستیک و شبیه به غذاهای موجود در منوی رستوان خود را در درون ویترین قرار می دهند تا با وسوسه کردن مشتریان، آنها را قانع به خوردن غذا کنند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، این اقدام که در کشور ژاپن، "سامپورو" نام دارد در سال 1917 در این کشور رایج شده و در ابتدا هدف اصلی آن این بود که مشتریان و گردشگران خارجی که غذاهای ژاپنی را نمی دانند و حتی نمی توانند منوی غذاها را که به زبان ژاپنی نوشته شده بخوانند، با نشان دادن این ماکت های پلاستیکی به فروشنده، منظور خود را در مورد غذای مورد نیاز خود اعلام کنند.
این روش هنوز هم در کشور ژاپن بسیار رایج بوده ولی اکنون صاحبان رستوران های ژاپنی تلاش می کنند تا زیباترین ماکت های ممکن را از غذای خود تهیه کنند تا با این کار بهتر بتوانند مشتری برای رستوران خود جذب کنند.






انتهای پیام//

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
کریم
۱۸:۴۷ ۲۵ دی ۱۳۹۳
تو کره جنوبی و چین هم وجود دارد
ناشناس
۱۸:۲۸ ۲۵ دی ۱۳۹۳
واقعا همه چیشون باما فرق داره.آدم گشنش میشه!جالب بود
TOFAN
۱۵:۲۴ ۲۵ دی ۱۳۹۳
لازم شد سری به انجا بزنیم.
ماهان
۱۴:۴۵ ۲۵ دی ۱۳۹۳
جلل خالق
مهدی
۱۴:۲۰ ۲۵ دی ۱۳۹۳
گشنم شد.