سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردوغان:

غرب ریاکاری می‌کند/ نتانیاهو چطور توانست در تظاهرات پاریس شرکت کند؟!

رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه در کنفرانس خبری مشترک با محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت که در گفتگوهایمان بر تشکیل دولت فلسطینی در اراضی 1967 و به پایتختی قدس تاکید کردیم.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه الجزیره؛ اردوغان افزود : تاکنون بیش از 135 کشور به تشکیل دولت فلسطین رای داده اند و برخی از دولتهای اروپایی هم در حال انجام مراحل شناسایی دولت فلسطینی هستند.

اردوغان همچنین از کشورهایی که وعده ارسال کمک برای بازسازی غزه را داده بودند خواست به تعهدات خود عمل کنند. 

رئیس‌جمهوری ترکیه،  غرب را متهم کرد که در مواضع‌اش در قبال حمله به دفتر مجله شارلی-ابدو و گروگانگیری در سوپرمارکت یهودی در پاریس، ریاکاری می‌کند.

اردوغان در کنفرانس خبری مشترک خود با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی، گفته است که مسلمانان تروریسم و کشتار را محکوم می‌کنند، اما آنچه در پس کشتارهای پاریس وجود دارد، نژادپرستی، نفرت و اسلام‌هراسی است. اما به گفته اردوغان کشورهای غربی، رفتارهای ضداسلامی در اروپا را محکوم نمی‌کنند.

اردوغان همچنین حضور بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، در راهپیمایی اتحاد پاریس در روز یک‌شنبه را مورد انتقاد شدید قرار داده و گفته است چطور مردی که با کشتن ۲۵ هزار تن متهم به تروریسم دولتی است در این تظاهرات حاضر می‌شود و برای مردم دست تکان می‌دهد.

اردوغان خود در تظاهرات روز یک‌شنبه حضور نداشت و احمد داووداوغلو، نخست‌وزیر این کشور، در پاریس حاضر بود.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.