سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده آمریکا در سازمان ملل:

همچنان فرصت دستیابی به توافق با ایران وجود دارد/تحریم علیه تهران می تواند واشنگتن را منزوی تر کند

"سامانتا پاور"، نماینده آمریکا در سازمان ملل روز دوشنبه در سخنانی تاکید کرد: همچنان فرصت برای دستیابی به توافق با ایران وجود دارد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز ؛ "سامانتا پاور"، نماینده آمریکا در سازمان ملل روز دوشنبه در اظهاراتی تاکید کرد : اگر اعضای کنگره برای اعمال تحریم های بیشتر بر ضد ایران فشار بیاورند ، هرگونه چشم انداز مطلوب برای به نتیجه رسیدن معامله هسته ای با ایران از بین می رود و همچنین موجب منزوی شدن واشنگتن _ بجای تهران _ می گردد .

وی افزود : اگر ما اکنون تحریم هایی که با برنامه هسته ای ایران در ارتباط است را ضدتهران افزایش دهیم ، ما از منزوی کردن ایران به سمت منزوی کردن خود پیش رفته ایم . 

سامانتا پاور از اعضای جمهوری خواه کنگره خواست مشارکت های دوجانبه خود را با اعضای دموکرات و حامی اوباما در این نهاد افزایش دهند تا از این طریق به راه حل و زمینه ای مشترک در مسائل مهم و حیاتی از جمله ایران ، کوبا و موضوع مبارزه با تروریسم دست پیدا کنند . 

نماینده ایالات متحده در سازمان ملل افزود : بعضی از اعضای کنگره معتقدند اکنون زمان آن فرارسیده که تحریم های ضدایرانی را تشدید کنیم . آنها بر این باورند که چنین اقدامی میتواند بهترین راه برای دست یافتن به هدفی است که ایالات متحده دارد : رهاسازی برنامه هسته ای توسط ایران . این در حالی است که ما در دولت معتقدیم چنین اقدامی بیش از پیش واشنگتن را در دستیابی به هدفش در مذاکره با تهران تضعیف میکند . 

اگرچه تهران وواشنگتن همچنان بر سر برنامه غنی سازی اورانیوم در نیروگاه های هسته ای ایران اختلاف نظرهایی دارند اما پاور معتقد است که مذاکرات هرچه بیشتر می تواند در این مسئله نیز کارگشا باشد . 

وی تصریح کرد : ما فکر می کنیم هنوز فرصت مناسبی برای دستیابی به توافق میان ایران و 5+1 وجود دارد . اگردولت اوباما تصمیم بگیرد که برای رسیدن به اهداف خود با شکست مواجه شده آنگاه می تواند به اعضای کنگره بپیوندد و تحریم های جدید بر ضد ایران اعمال نماید . با این حال ، هنوزکاخ سفید به این مرحله نرسیده است . 

شایان ذکر است بنا به نوشته وال استریت ژورنال ، جان کری وزیر خارجه آمریکا و محمدجواد ظریف عضو ارشد هیات مذاکره کننده هسته ای ایران روز چهارشنبه در ژنو با یکدیگر دیدار می کنند تا شرایط را برای از سرگیری گفتگوها بررسی کنند . ظریف روز یکشنبه در مصاحبه ای مطبوعاتی اعلام کرد : ما جوانب مختلف مذاکرات و چگونگی تاثیر آنها را بررسی می کنیم . ما مکررا منافع را مرور میکنیم و دو طرف باید تلاش های بیشتری برای تحقق توافق انجام دهند . 

تهران سالهاست تحت تحریم هایی قرار دارد که از سوی شورای امنیت سازمان ملل، ایالات متحده ، اتحادیه اروپا و چند کشور دیگر اعمال می شود . این تحریم ها با این ادعا مطرح و اجرا شده که : تهران در پوشش فعالیت های صلح آمیز و شهروندی هسته ای ، برای دستیابی به سلاح اتمی تلاش می کند . این در حالی است که تهران بارها چنین اظهاراتی را رد کرده و عنوان کرده است که فعالیت در نیروگاه های هسته ای این کشور تنها به منظور تامین نیاز روزافزون کشور به انرژی است . 

گفتنی است آخرین دور مذاکرات هسته ای میان ایران و کشورهای 5+1 در نوامبر 2014 انجام گرفت که در آ« هر دو طرف مذاکره کننده توافق کردند که گفتگوها تا ژوئیه 2015 تمدید شود . 








انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.