سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

افزایش قدرت پاسخگویی بازار در سایه ایجاد تنوّع در محصولات کشاورزی

دانشيار گروه علوم و صنايع غذايي، دانشكده كشاورزي دانشگاه تبریز گفت: ایجاد تنوّع در محصولات کشاورزی از طریق صنایع تبدیلی قدرت پاسخگویی بازار به مصرف کنندگان با سلیقه های مختلف را افزایش می دهد.

صُدیف آزادمرد در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: در حال حاضر شاهد 20 الی 30 درصد ضایعات در بخش کشاورزی هستیم که معادل 20 میلیون تن محصول کشاورزی است و ارزشی برابر با 5 تا 10 میلیارد دلار برآورد شده است.

وی ضمن بازگو نمودن تاثیر فرآیندهای فرآوری در کاهش حجم ضایعات کشاورزی تصریح کرد: گسترش صنایع تبدیلی و تکمیلی با ایجاد فرآیندهای فرآوری و بسته بندی یکی از موثرترین گزینه های کاهش حجم ضایعات محصولات کشاورزی محسوب می‌شوند.

آزادمرد ادامه داد: ايجاد صنايع تبديلی يکي از سودمندترين ارتباطات بين دو بخش صنعت و کشاورزی است.

دانشیار گروه علوم و صنایع غذایی دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز از توسعه صادرات با بهره گیری از صنایع تبدیلی دانست و یادآور شد: کارشناسان صنایع تبدیلی را در ثبات بازار و توسعه صادرات موثر می‌دانند.

وی از نقش صنایع تبدیلی در حمل و نقل آسان مواد غذایی گفت و افزود: صنایع تبدیلی عامل مهمی در فرآوری محصولات کشاورزی است و با تبدیل و فرآوری محصولات کشاورزی ضمن تولید مواد غذایی و سایر فرآورده‌های با ارزش افزوده بالا، امکان نگهداری و حمل و نقل آسان محصولات فراهم می‌شود.

آزادمرد تاکید کرد: صنايع تبديلي و تکميلی يکي از مهم ترين عواملی است که مي تواند هَدَررَفت توليدات کشاورزي را کاهش دهد.

انتهای پیام/ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.