سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس مرکز آمار ایران:

هزینه سرشماری کشاورزی در سال جاری ۳۰ میلیارد تومان

این مرکز همواره تلاش می‌کند که آمارها را به دور از هرگونه جناح بندی‌های سیاسی ارائه دهد و کارشناسان این مرکز نسبت به ارائه آمارهای درست متعهد هستند

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛عادل آذر در جمع خبرنگاران افزود:عادل آذر هزینه سرشماری کشاورزی 93 را 30 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: بخشی از این هزینه صرف خرید تبلت شده که به عنوان سرمایه ثابت در مرکز آمار ایران باقی می ماند. اگر هزینه تبلت ها 9 میلیارد تومان باشد در واقع هزینه سرشماری 21 میلیارد تومان بوده است اما اگر سرشماری به شکل گذشته انجام می شد هزینه آن تا 40 میلیارد تومان هم افزایش می یافت.
 
آذر ادامه داد: تاکنون استفاده از تبلت در سرشماری های بزرگ و ملی در هیچ کشوری گزارش نشده است. در این سرشماری از تعداد هفت هزار و 472 دستگاه تبلت استفاده شده که این به عنوان سرمایه مرکز آمار در سرشماری های بعدی مورد استفاده قرار می گیرد.
 
وی گفت: استفاده از تبلت هزینه مصرف کاغذ و خودکار را به نحو چشمگیری کاهش داد.
 
آذر با اشاره به اینکه بخش کشاورزی می تواند محور اقتصاد مقاومتی قرار گیرد، گفت: بخش کشاورزی 12درصد تولید ناخالص داخلی و 20 درصد شاغلان کشور را به خود تخصیص می دهد که ارقام یادشده نشان از اهمیت خاص کشاورزی دارد.
 
وی در خصوص زمان انجام سرشماری ها نیز اظهار داشت: زمان انجام سرشماری ها 10 ساله است اما با توجه به اینکه سرشماری نفوس و مسکن در سال 90صورت گرفته برای آنکه بازه زمانی پنج سال را از دست ندهیم سال 1395 سرشماری انجام می شود اما پس از آن هر 10سال سرشماری نفوس و مسکن انجام خواهد شد.
 
وی همچنین از همکاری کشاورزان کشور با ماموران سرشماری سپاسگزاری کرد و گفت: کشاورزان در نهایت صمیمیت با ماموران مرکز آمار ایران در پاسخگویی به پرسشهای ماموران همکاری کردند.
 
رئیس مرکز آمار ایران گفت: نتایج سرشماری می تواند در تدوین برنامه ششم توسعه که مرکز آمار هم یکی از اعضای ستاد تدوین برنامه ششم است، موثر باشد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.