سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پنج ناشر برتر سال 92 کتاب رشد تقدیر می شود

در مراسم پایانی یازدهمین جشنواره کتاب‌های آموزشی و تربیتی رشد، از پنج ناشر برتر سال 1392 تقدیر می‌شود.

 به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، فریبا کیا دبیر کمیته علمی یازدهمین جشنواره کتاب‌های آموزشی و تربیتی رشد با اشاره به اینکه ملاک  انتخاب ناشران برتر، میزان مشارکت آنان در برنامه سامان‌دهی و کیفیت کتاب‌هایی است که سال گذشته به دبیرخانه سامان‌دهی ارسال شده ، اظهار کرد: یک پیش‌شرط در انتخاب ناشران دخالت داده شده و آن این است که ناشر برتر باید حداقل یک اثر تقدیری یا برگزیده در این دوره از جشنواره داشته باشد؛ که این شرط به 35 ناشر فرصت رقابت در این بخش را ارائه می کند.  

معاون سامان‌دهی منابع آموزشی و تربیتی با بیان اینکه همه‌ساله این جشنواره انتخاب ناشران برتر از سنت‌ها است، گفت: در سال‌های گذشته معمولاً سه ناشر انتخاب می‌شد که امسال به منظور افزایش قدرت رقابت بیشتر ناشران بخش خصوصی، با تصمیم کمیته علمی جشنواره آن را به پنج ناشر افزایش می‌دهیم.

دبیر کمیته علمی  یازدهمین جشنواره کتاب های آموزشی و تربیتی رشد گفت:  امتیاز هر ناشر بر اساس تعداد کتاب‌های ارسال شده به دبیرخانه سامان‌دهی، تعداد کتاب‌های مناسب، تعداد کتاب‌های نامزد شده، تعداد کتاب‌های تقدیری و تعداد کتاب‌های برگزیده آن محاسبه شده است.

وی در ادامه افزود: برای هر یک از این موارد ضریبی در نظر گرفته شده  که پایین‌ترین ضریب یعنی یک برای کتاب‌های ارسال شده و بالاترین ضریب یعنی 100 برای کتاب برگزیده لحاظ شده است.

کیا ادامه داد :  به ازای هر کتاب مناسب 10امتیاز، کتاب نامزد شده 50 و کتاب تقدیر شده 70 امتیاز به ناشر اختصاص داده می شود .

براساس این گزارش، اسامی 20 ناشری که از بالاترین امتیاز برخوردارند،به ترتیب زیر است:  آوند دانش، پردیس دانش، پیشروان، تیمورزاده، چکه، دانش نگار، زعفران، سوره مهر، شرکت انتشارات فنی ایران، شهر قلم، فاطمی، فرهنگسرای میردشتی، قدیانی، کانون اندیشه جوان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کتاب آبان، گل‌واژه، مبتکران، مدرسه و نظری.

مراسم پایانی یازدهمین جشنواره کتاب‌های آموزشی و تربیتی رشد، روز سه شنبه  23 دی ماه در مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 

برچسب ها: تقدیر ، ناشر ، جشنواره
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.