سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فروش آثار غیرمجاز تنها با یک تماس!

انتشار غیر قانونی کتاب‌های غیرمجاز و بعضا مستهجن ماجراهای گوناگونی دارد، اما عرضه کتاب الکترونیک از خارج از کشور و در اختیار قرار دادن آن به مخاطبان داخلی این روزها بسیار باب شده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،دسترسی آسان به کتاب، سهولت ارسال، دریافت هر نسخه به اشکال مختلف و... موضوعات پیرامونی کتاب است که این روزها بسیار شنیده می‌شود.

فارس - نکته جالب اینکه در روزگار الکترونیکی شدن کتاب‌ها حتی به آسانی می‌توان با پرداخت وجهی از طریق یک شماره حساب به یک حساب نامشخص آثاری که مجوز نشر در ایران را هم ندارند دریافت کرد.

یکی از ناشران ایرانی مستقر در یک کشور اروپایی در این راستا اقدام به عرضه آثار داستانی می‌کند که در داخل ایران موفق به کسب مجوز انتشار نمی‌شوند ولی در اقدامی عجیب این ناشر تنها با ارائه یک شماره حساب آنهم در ایران و استقرار در خارج از کشور این کتاب‌ها را به صورت الکترونیک عرضه می‌کند.


در میان آثار عرضه شده کتاب‌های تصویری با تصاویر نا مناسب و مستهجن نیز کاملا مشهود است و تنها با قرار دادن بخشی با نام «خرید نسخه الکترونیک از ایران» هر بازدید کننده این وب سایت و یا مخاطبی می‌تواند کتاب را سفارش دهد. این ناشر متذکر می‌شود که، شما می توانید با خرید اعتبار از طریق کارت‌های شبکه بانکی داخل ایران این کتاب‌های الکترونیک را خریداری کرد.

حتی پیش از این شاهد بودیم کتاب یکی از برگزیدگان هفتمین دوره جایزه ‌جلال نیز به صورت کامل توسط این ناشر منتشر شده بود.

اینگونه عرضه کتاب به هر شکلی جای تامل دارد چرا که در این صورت هر کتابی که مجوز نگرفته باشد به راحتی با یک تماس عرضه خواهد شد.

به نظر می‌رسد وزارت ارشاد باید راه‌حلی برای این گونه همکاری‌های نویسندگان داخل کشور با سایت‌های خارجی داشته باشد تا قانون به راحتی زیرسئوال نرود. پیش از این نیز شاهد بودیم که برخی نویسندگانی که آثارشان مجوز نشر نمی‌گرفت کتاب را در افغانستان چاپ و در ایران توزیع می‌کردند.

برچسب ها: فروش ، غیرمجاز ، تماس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.