سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تظاهرات در واشنگتن و دیگر شهرهای جهان برای ابراز همبستگی با مردم فرانسه

هزاران نفر در پایتخت آمریکا و شهرهای مختلف جهان برای گرامیداشت یاد قربانیان حملات هفته گذشته در پاریس راهپیمایی کردند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از هزاران نفر روز یکشنبه در واشنگتن به ابتکار سفارت فرانسه برای گرامیداشت یاد قربانیان حملات هفته گذشته در پاریس راهپیمایی کردند.

این راهپیمایی سکوت به طور نمادین از نیوزیم، موزه مطبوعات، در پایتخت آمریکا آغاز شد و تا بنای یادبود نیروهای امنیتی ادامه پیدا کرد.

راهپیمایان می خواستند یاد 17  قربانی حملات هفته گذشته در پاریس و حومه آن از جمله پنج تن از کاریکاتوریست‌های اصلی نشریه فکاهی شارلی ابدو و سه مأمور پلیس را گرامی بدارند.

کریستین لاگارد مدیر صندوق بین المللی پول که برای این راهپیمایی به واشنگتن رفته بود  در پایان این راهپیمایی شعار داد: «من شارلی هستم. ما شارلی هستیم».  سفیران ایتالیا، آلمان، لیتوانی، اوکراین و اتحادیه اروپا اروپا نیز در این راهپیمایی حضور داشتند.

شبکه فرانسه 24 نیز گزارش داد: روز گذشته بسیاری از شهرهای بزرگ جهان شاهد تظاهرات یادبود قربانیان حوادث تروریستی اخیر فرانسه بود.

مردم سیدنی استرالیا، که مردم حدود یک ماه پیش با حمله‌ای تروریستی رو به رو شده بودند،  شرکت کنندگان در تظاهرات بر روی دیواری پیام هایی در  حمایت از خانواده قربانیان نوشتند.

بیروت لبنان و قاهره مصر هم صحنه برگزاری تظاهرات بود. 

زنده باد آزادی بیان، زنده باد آزادی مطبوعات و مرگ بر تروریسم شعاری بود که در تظاهرات روز گذشته در قاهره سر داده شد. مردم در تظاهرات در برابر اتحادیه خبرنگاران و روزنامه نگاران با کارکنان مجله شارلی ابدو ابراز همدردی کردند. 

در برلین هم هشت تا نه هزار تن در برابر سفارت فرانسه تظاهرات کردند.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.