سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با پرهیز از این کار خطر عارضه‌های مغزی را کاهش دهید

پرهیز از استعمال سیگار، خطر بسیاری از عارضه‌های مغزی را تا حدود نصف کاهش داده و از تشدید این نوع عارضه‌ها نیز به میزان زیادی جلوگیری می‌کند.

سیامک رستگاری استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: استعمال دخانیات به ویژه سیگار، چاقی و اضافه وزن، مصرف چربی زیاد و ورزش نکردن، چهار عامل عمده در بروز بیماری‌های مزمن به ویژه بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان، دیایت و بیماری‌های مغزی است. 

وی با اشاره به نقش سیگار در افزایش خطر عارضه‌های مغزی، تاکید کرد: پرهیز از استعمال سیگار، خطر بسیاری از عارضه‌های مغزی را تا حدود نصف کاهش داده و از تشدید این نوع عارضه‌ها نیز به میزان زیادی جلوگیری می‌کند. 

رستگاری گفت: براساس شواهد موجود و بررسی‌های انجام شده، اغلب افرادی که دچار سکته‌های مغزی می‌شوند، حداقل یکی از عادت‌های نادرست نظیر استعمال سیگار و سایر دخانیات و یا عادت غذایی بد نظیر مصرف زیاد قند، چربی و نمک را داشته‌اند. 

وی اظهار داشت: افرادی که سیگار نمی‌کشند، علاوه براینکه قدرت حافظه و یادگیری بهتری دارند، کمتر دچار آسیب سلول‌های مغزی و بروز سکته مغزی می‌شوند. 



انتهای پیام/
برچسب ها: سیگار ، مغز ، یادگیری ، قلب ، سرطان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.