سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محسنی بندپی در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران:

برخورداری 8 میلیون ایرانی از دفترچه بیمه نامه سلامت / تجهیز داروی بیماران سرطانی در مراکز دولتی

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت گفت: از اوایل اردیبهشت سال جاری تا کنون 9 میلیون نفر بابت دریافت دفترچه بیمه نامه سلامت ثبت نام کردند که 8 میلیون نفر صاحب دفترچه شده‌اند.

انوشیروان محسنی بندپی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در خصوص آخرین آمار بیمه شدگان در سازمان بیمه سلامت ایران و بهره مندی آحاد مردم کشور از دفترچه بیمه نامه سلامت اظهار کرد: طرح واگذاری دفترچه بیمه نامه سلامت از اوایل اردیبهشت سال جاری آغاز و تا کنون تعداد 9 میلیون نفر ثبت نام کردند که از این تعداد 8 میلیون نفر صاحب دفترچه بیمه نامه سلامت شده‌اند و از مزایای آن برخوردار خواهند بود.

وی در ادامه با اشاره به روند اجرایی سازمان بیمه سلامت عنوان کرد: سازمان بیمه سلامت با شناسایی سکونت‌گاه‌های غیر رسمی، افراد کم بضاعت، افراد بی‌کار و افراد فاقد مسکن سامانه‌ای را به این منظور با عنواان سامانه امید راه‌اندازی کرده که با دریافت کد رهگیری شخص برای دریافت دفترچه بیمه می‌تواند از طریق دفاتر پیشخوان اقدام کند و یا با آدرس اعلامی، دفترچه به درب منزل اشخاص ارسال خواهد شد.

این مقام مسئول تاکید کرد: بررسی‌ها نشان داده که 17 درصد جامعه شهری فاقد این دفترچه بوده و در استانهای محرومی از قبیل لرستان، کردستان، آذربایجان غربی و کرمانشاه امروزه با اجرای با این طرح صاحب دفترچه بیمه نامه سلامت شدند.

وی در ادامه به آنالیزی که از مراجعین در بیمارستانها انجام شده اشاره کرد و افزود: بررسی‌های اخیر نشان دهنده‌ی این امر است که میزان مراجعه افرادی که در دوره اجرای طرح دفترچه بیمه نامه سلامت به بیمارستان‌ها مراجعه کرده‌اند 2.5 برابر افرادی است که از قبل صاحب دفترچه بوده‌اند که حاکی از این موضوع است که افراد با وجود داشتن بیماری‌های آشکار، به دلیل عدم برخورداری از دفترچه بیمه، کمتر به مراکز درمانی مراجعه می‌کردند.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت تاکید کرد: کشور ایران در بین کشورهای منطقه در حوزه مدیترانه شرقی جزء کشورهای برتر و پیشرو در پوشش بیمه همگانی بود که در این خصوص مورد استقبال سازمان بین‌المللی قرارگرفته است.

وی به هزینه دفترچه بیمه‌نامه سلامت اشاره کرد و گفت: هزینه‌ای در خصوص ثبت نام و حق بیمه از افراد دریافت نشده و صرفا مبلغ 1000تومان جهت خدمات در دفتر پیشخوان دولت پرداخت می‌شود.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت عنوان کرد: حدود 700 برند تحت حمایت سازمان‌های بیمه گر هستند که مقرر شد طرحی با همکاری سازمان غذا و دارو در وزارت بهداشت مورد بررسی قرار گیرد که باا اجرای این طرح بیماران سرطانی در مراکز دولتی و مراکز غیر دولتی آمادگی لازم را داشته باشند تجهیز شوند و با استفاده داروها در همان مکان داروهای بیماران خاص خارج از این مراکز در معرض فروش و سوءاستفاده قرار نگیرد که در این باره کار کارشناسی توسط سازمان غذا و دارو انجام می‌شودوسازمان‌های بیمه‌گر نیز در حدود 72 درصد قیمت این داروها را تقبل می‌کند.

بندپی در پایان  تصریح کرد: تمامی بررسی ها نشان دهنده این است که اثر بخشی تولید داروهای داخلی با توجه به دریافت مجوز از مراکز رسمی از داروهای خارجی کمتر نیست.

انتهای پیام/

برچسب ها: سلامت ، بیمه ، داروها
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.