سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در دیدار با رهبران سیاسی ارشد پاکستان؛

اشرف غنی: پاکستان و "افغانستان" با چالش‌های زمان‌بری روبه‌رو هستند

رئیس‌جمهوری افغانستان در دیدار با رهبران سیاسی ارشد پاکستان ضمن اعلام این مساله که این دو کشور با چالش‌های زمان‌بری مواجه هستند، متعهد شد که با اقدامات مشترک بر تمامی این مشکلات غلبه کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، به نقل از پایگاه خبری پاکستان آبزرور، رهبران سیاسی پاکستان به دعوت اشرف غنی، رئیس‌جمهوری افغانستان برای مذاکره درباره اقدامات مشترک برای تقویت همکاری‌های مقابله با تروریسم و ارتباطات مردمی به کابل سفر کرده‌اند.

اشرف غنی از این هیات پاکستانی متشکل از محمود خان آچاکزای، یکی از سیاستمداران پاکستانی، آفتاب احمدخان شرپائو، رهبر حزب قومی وطن و سناتور افراسیاب خطاک استقبال کرد.

دفتر ریاست‌جمهوری افغانستان در بیانیه‌ای گفت: در جریان نشست‌های جداگانه‌ای که در دفتر ریاست‌جمهوری برگزار شد، مسائلی همچون تقویت روابط دو جانبه، بهبود وضعیت امنیتی، اقدامات مشترک برای مقابله با تروریسم و رسیدگی به مشکلات مهاجران افغان در پاکستان مطرح شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: اشرف غنی در این دیدارها گفت که دولت افغانستان به اقدامات مشترک و رایزنی‌ها ادامه خواهد داد و نهایت تلاش خود را برای تقویت ارتباطات مردمی در تمامی زمینه‌ها میان این دو کشور به کار خواهد بست.

اشرف غنی گفت: برای غلبه بر این چالش‌های زمان‌بر و موانعی که پیش‌رو داریم، دولت جدید افغانستان متعهد شده تا تمامی مشکلات را از سر راه بردارد.

این هیات پاکستانی نیز گفت: افغانستان و پاکستان با مشکلات مشترکی مواجه هستند که نیازمند تلاش‌های مشترک است.

این هیات همچنین تاکید کرد: هر دو کشور نباید فرصت‌های جدید به وجود آمده برای تقویت روابط را از دست دهند. دورنماهای مبارزه با تروریسم نیز تغییر کرده است. مردم پاکستان در حال حاضر متوجه شده‌اند که هیچ تفاوتی میان تروریست‌های خوب و بد وجود ندارد.

این هیات پاکستانی افزود: تروریسم نه‌تنها تهدیدی برای این دو کشور بلکه برای کل منطقه و جهان محسوب می‌شود.

در این نشست‌ها حامد کرزای رئیس‌جمهوری پیشین، عبدالله عبدالله مدیر اجرایی، محمد حنیف اطهر مشاور امنیت ملی و قانون‌گذاران افغانستان شرکت داشتند.

/انتهای پیام

منبع: ایسنا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.