سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات عنوان کرد

لزوم هدایت بخشی از ظرفیت بانک‌های خصوصی و منابع صندوق توسعه ملی به سمت صادرات

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات گفت: با توجه به ظرفیت بسیار مناسبی که در بانک‌های خصوصی و نیمه خصوصی و دولتی وجود دارد، امیدواریم منابع مشخصی از اعتبارات این بانک‌ها با پوشش صندوق ضمانت صادرات ایران به سوی تأمین مالی صادراتی سوق داده شود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ طاهر شه حامد مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری‌ دو جانبه صندوق ضمانت صادرات و بانک انصار اظهار داشت: شبکه بانکی نقش بسیار مهمی در توسعه صادرات غیرنفتی کشور دارد و گرچه در اغلب بانک‌ها، سهم تسهیلات صادراتی و یا تسهیلات حمایتی از تولیدات صادرات‌گرا، از کل سبد تسهیلات اعطایی بانک‌ها رقمی بسیار ناچیز و يا با نرخ هاي سود نگران‌کننده است، اميدواريم با انعقاد اين گونه تفاهم نامه هاي همكاري مشترك، شاهد رشد تسهیلات صادراتی اعطایی از سوی سیستم بانکی کشور به جامعه صادر کنندگان و سرمایه گذاران ایرانی باشیم.

وی افزود: از دیگر اهداف صندوق در انعقاد این قراردادهای همکاری، مذاکره مشترک بانکها و صندوق ضمانت با هيات مدیره صندوق توسعه ملی و کسب سهم مشخصی از منابع موجود در آن صندوق برای تخصیص به امر صادرات از طریق انعقاد قراردادهای عاملیت بانکهای خصوصی و دولتی و تحت پوشش صندوق می باشد.

شه حامد در ادامه از ابزارهای حمایتی صندوق در تسهیل تأمین مالی صادراتی توسط بانک‌ها در مرحله بعد از حمل در قالب ضمانت نامه هاي اعتبار خریدار و خرید دین اسناد صادراتی اشاره داشت و افزود با توجه به آمادگی برخی بانکهای خصوصی امکان تامین مالی از محل منابع صندوق توسعه ملی برای تسهیل انجام پروژه های بزرگ صدور خدمات فنی و مهندسی به بازارهای هدف با پوشش صندوق ضمانت میسر است.

این مقام مسئول برگزاری سمینارهای توجیهی و اطلاع‌رسانی به مشتریان مشترک بانک و صندوق، سرویس‌دهی شعب منتخب بانک انصار به مشتریان صندوق در قالب قرارداد کارگزاری، و برگزاری کارگاه های آموزشی  را از دیگر موضوعات شایان اهمیت در این تفاهم‌نامه برشمرد.

ابراهيمي، مدیرعامل بانک انصار نیز در این مراسم بیان داشت: هم اکنون این بانک منابع و ظرفیتهای بسیار مناسبی برای ورود به عرصه تامین مالی صادرات چه در قالب تامین سرمایه در گردش واحدهای صادراتی و چه در قالب تامین مالی بعد از حمل در قالب اعتبار خریدار و خرید دین اسناد صادراتی با همکاری صندوق ضمانت صادرات ایران دارد .

وی ابراز امیدواری نمود: امکان جلب نظر صندوق توسعه ملی برای تخصیص اعتبارات در چارچوب انعقاد قرارداد عاملیت با این بانک نیز مسیر گردد و در آینده نزدیک بانک انصار بعنوان یکی از بانکهای پیشرو در عرصه کمک به توسعه صادرات غیر نفتی کشور و اولین استفاده کننده از ابزارهای حمایتی صندوق ضمانت صادرات در آید.

انتهای پیام/
برچسب ها: صندوق ، ضمانت ، صادرات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.