سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محکومیت انفجار تروریستی "جبل محسن" لبنان توسط احزاب و شخصیت‌ها

در پی دو انفجار تروریستی که روز گذشته در جبل محسن لبنان رخ داد، احزاب و شخصیت های مختلف لبنانی و نیز دولت سوریه این حملات را محکوم کردند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از الجزیره، در پی دو انفجار که روز گذشته یک قهوه خانه را در منطقه "جبل محسن" در شمال لبنان هدف گرفته بود و منجر به کشته شدن 9 تن و مجروح شدن ده‌ها تن گردید، شخصیت ها و جریانات مختلف لبنانی و همچنین دولت سوریه با محکوم کردن این حملات و دعوت به آرامش و وحدت ملی، خواهان مبارزه با آنچه تلاش برای ایجاد "فتنه" نامیده اند، شدند.

دولت سوریه با محکوم نمودن این انفجار تروریستی و تسلیت به خانواده های شهدا اعلام کرد که وحدت و یکپارچگی ملی پیوسته تنها راه مقابله با تروریسم بوده است.

همچنین "سعد حریری" نخست وزیر سابق لبنان نیز در بیانیه ای حمله تروریستی به منطقه جبل محسن را در چهارچوب ایجاد بلوا و فتنه و برهم زدن امنیت در شمال طرابلس لبنان عنوان کرد و خواهان تلاش تمامی لبنانی ها و ایستادنشان در پشت ارتش و نیروهای امنیتی شد.

"ولید جنبلاط" رئیس حزب ترقی خواه سوسیالیست لبنان و نماینده پارلمان این کشور نیز در گفتگویی تلویزیونی با اعلام اینکه تروریسم بار دیگر طرابلس را هدف قرار داده از لبنانی ها خواست تا اختلافات سیاسی و مذهبی و فرقه ای را کنار گذاشته و در برابر تروریسم یکپارچه باشند.

حزب الله لبنان نیز با توصیف این اقدام تروریستی به عنوان "جنایتی هولناک به دست تروریسم تکفیری" از ساکنان و رهبران منطقه جبل محسن خواست تا هیچ گونه واکنشی که منجر به تحقق اهداف شوم حمله کنندگان گردد را انجام ندهند.

"شورای اسلامی علوی لبنان" نیز در بیانیه ای دو انفجار انتحاری در منطقه جبل محسن را محکوم و از تمامی ساکنان جبل محسن خواست تا خویشتنداری کرده و فرصتی را که تروریسم ها برای ایجاد فتنه و برهم زدن امنیت به دنبال آن هستند را از آنها بگیرند.

"مالک الشعار" مفتی طرابلس و شمال لبنان نیز در گفتگو با شبکه الجزیره اعلام کرد که این حمله را که به گفته وی با هدف ایجاد فتنه در کشور انجام شده را محکوم می کند.

وی همچنین از ساکنان جبل محسن خواست تا پی گیری این مسأله را به دولت واگذارند.

گفتنی است، در دو انفجار تروریستی که روز گذشته یک قهوه خانه را در منطقه جبل محسن در شمال لبنان هدف گرفت، 9 تن کشته شدند و ده ها تن نیز مجروح گردیدند.جبهه النصره شاخه القاعده در توئیتر خود حمله انتحاری روز گذشته را برعهده گرفته است.




انتهای پیام./.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.