سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

دلگرمی تولیدکنندگان گیاهان دارویی در پی اطمینان خاطر از خرید محصول

استادیار گروه باغبانی دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز گفت: خرید تضمینی و اطمینان خاطر از خرید محصول تولیدی دلگرمی زارعان را برای تولید گیاهان دارویی به همراه دارد.

سعیده علیزاده در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: خرید با قیمت پایین از سوی مراکز تولید کننده داروهای گیاهی مشکل اصلی تولیدگنندگان گیاهان دارویی است.

وی تصریح کرد: ممانعت از عرضه خام و فلّه‌ای گیاهان دارویی، گسترش و نهادینه شدن فرهنگ فرآوری و بسته بندی گیاهان دارویی خواهد توانست جایگاه این تولیدات ارزشمند را در بازارهای مصرف داخلی و منطقه ای از افزایش قابل توجهی برخوردار کند.

علیزاده ضمن بازگو نمودن نیاز توسعه صنعت گیاهان دارویی كشور به آینده نگری ادامه داد: توسعه صنعت گیاهان دارویی كشور به سرعت عمل، آینده‌ نگری، برنامه‌ریزی و مدیریت اجرایی قوی نیاز دارد.

استادیار گروه باغبانی دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز یادآور شد: ایران می‌تواند سهم مناسبی از بازار جهانی داروهای گیاهی را به خود اختصاص دهد ایران به لحاظ تنوع اقلیمی، از تنوع زیستی وسیع و منحصربه ‌فردی برخوردار است.

وی از قیمت کم خرید گیاهان دارویی گفت و افزود: قیمت خرید گیاهان دارویی شاید از هزینه های تولید نیز کمتر باشد.

علیزاده تاکید کرد: با توجه به اهمیت اقتصادی و بهداشتی گیاهان دارویی، این موضوع می‌تواند در برنامه‌ریزی‌های کلان کشور جایگاهی شایسته و درخور توجه داشته باشد؛ به‌ ویژه این که می‌تواند سهم قابل‌توجهی از صادرات غیرنفتی را به خود اختصاص دهد.

انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.