سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کره شمالی برای تعلیق آزمایش هسته‌ای خود شرط گذاشت

دولت کره شمالی برای تعلیق موقت آزمایش هسته‌ای خود شرط گذاشت.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، خبرگزاری شین هوا گزارش داد: کره شمالی امروز شنبه اعلام کرد در صورت موافقت آمریکا با به تعلیق درآوردن رزمایش های نظامی امسال خود با کره جنوبی، پیونگ یانگ نیز آماده است آزمایش هسته‌ای خود را " موقتا به حال تعلیق" درآورد. 

خبرگزاری رسمی کره شمالی (کی سی ان ای) اعلام کرد پیشنهاد دولت روز جمعه از طریق یک کانال ذیربط در اختیار طرف آمریکایی قرار گرفت.

در این پیام از آمریکا خواسته شده است به کاستن از تنش ها در شبه جزیره کره از طریق تعلیق کل رزمایش مشترک امسال در کره جنوبی و اطراف آن، کمک کند.

براساس این پیشنهاد، کره شمالی نیز به نوبه خود آماده است چنین اقدام پذیرایی همچون تعلیق موقت آزمایش هسته ای که آمریکا به علت آن نگران است، اتخاذ کند.

آمریکا که نزدیک به 30 هزار نیرو را به طور دائم در کره جنوبی مستقر کرده است، هر سال یک رشته مانورهای نظامی مشترک با این متحد آسیایی خود انجام می‌دهد.

واشنگتن و سئول تاکید دارند این مانورها، ماهیت دفاعی دارد ولی این رزمایش ها به طور مرتب از سوی پیونگ یانگ به عنوان تمرین هایی تحریک آمیز برای تهاجم، محکوم می‌شود.

این مانورهای سالانه معمولا تنش های نظامی بین دو کره را افزایش می دهد؛ دو کشوری که از زمان پایان جنگ کره در خلال سال های 1950-1953 تاکنون از لحاظ حقوقی در وضع جنگی بسر می برند زیرا این جنگ با آتش بس پایان یافت نه امضای یک پیمان صلح.




انتهای پیام./.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.