سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی؛

راه 40 روستا از مجموع 60 جاده روستایی مسدود در کردستان باز شد

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان کردستان گفت: با تلاش عوامل راهداری، راه ارتباطی 40 روستای این استان که از روز جمعه به علت بارش برف بسته شده بود، باز شد اما راه 20 روستا همچنان بسته است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران، محمد راشد مدرس گرجی افزود: عوامل راهداری به صورت شبانه روزی تلاش کردند و راه 40 روستا را در شهرستان های سقز، مریوان و سروآباد باز کردند.
 
به گفته وی اکنون راه ارتباطی 20 روستای شهرستان بانه بسته است که عوامل راهداری مشغول بازگشایی راه این روستاها هستند.
 
مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی کردستان گفت: بارش برف و کولاک شدید از شامگاه چهارشنبه در استان کردستان آغاز شد و بر اساس پیش بینی های هواشناسی تا روز یکشنبه ادامه دارد.
 
مدرس گرجی با بیان این که راهدارخانه های استان کردستان آمادگی اسکان مسافران در راه مانده را دارد، افزود: روز جمعه 50 مسافر در مسیر اورامان در راه مانده بودند که در راهدارخانه این منطقه اسکان یافتند.
 
استان کردستان حدود هشت هزار کیلومتر راه دارد که نزدیک به دو هزار کیلومتر آن راه اصلی و فرعی و شش هزار کیلومتر راه روستایی است.
 
مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی کردستان در ادامه از استقرار 20 گروه بخش خصوصی با استعداد 200 ماشین راهداری برای برفروبی در محورهای روستایی استان از 15 دی خبر داد و اظهار کرد: برف روبی در محورهای روستایی بر عهده اکیپ های بخش خصوصی است.
 
مدرس گرجی همچنین به فعالیت گروههای راهداری بخش دولتی از 15 آذر در استان اشاره کرد و گفت: اکنون 37 اکیپ با 350 دستگاه ماشین آلات و 400 نیرو در 30 راهدارخانه ثابت و سیار، آمادگی اجرای عملیات راهداری زمستانی در استان کردستان را دارند.

انتهای پیام/ز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.