سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اقدامات مراقبتی در فرد مشکوک به ابولا

موارد قطعی ابتلا به ابولا نوع مشکوکی است که از جواب بررسی‌های آزمایشگاهی حاصل می گردد و لازم به اقدامات کنترلی و مراقبتی است.

دکتر‌محمد‌رضا سربازی، کارشناس مسئول واحد بیماری‌های واگیر دار دانشگاه علوم پزشکی، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: پاشنۀ آشیل مقابله با همه‌گیری ویروس ابولا در مواردی از این قبیل است: کشف و تشخیص سریع بیماران جهت ایزوله نمودن، شناسایی سریع تماس یافتگان و تحت نظر بالینی نزدیک و محدود نمودن جابجایی آنها، رعایت دقیق موازین کنترل عفونت اختصاصی و بهداشت محیط و در نهایت احتیاط استاندارد در برابر همه بیماران.

وی در خصوص موارد مشکوک بیماری ابولا که واجد شرایط نمونه‌گیری هستند، افزود: بیمارانی که سابقه برخورد کم خطر در 21 روز گذشته به همراه سایر علائم ابولا و آزمایش خون غیر طبیعی یا نامعلوم را دارا هستند واجد شرایط آزمایش خون قرار می گیرند.

سربازی، در ادامه افزود: موارد قطعی ابتلا به ابولا نوع مشکوکی است که از جواب بررسی‌های آزمایشگاهی حاصل می گردد، که لازم است کلیه اقدامات مراقبتی و کنترل در مرحله مشکوک انجام شود.

سربازی، خاطر نشان کرد: واجدین شرایط غربالگری دارای علائمی چون تب بالای 38درجه، سردرد شدید، درد عضلانی، تهوع، درد شکمی، خون‌ریزی خارجی یا داخلی بدون توجیه و سابقه سفر به کشورهای دیگر(گینه، لیبریا، سیرالئون) هستند که درگیر طغیان ابولا می باشند.




انتهای پیام/

برچسب ها: ویروس ، ابولا ، آزمایش ، خون ، مرگ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.