سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همزمان با آغاز دور جدید گفتگوها

تلاش جدید جمهوری‌خواهان آمریکایی برای معرفی دور جدید تحریم‌ها علیه ایران

منابع خبری از تلاش جدید جمهوری خواهان آمریکایی برای معرفی دور جدید تحریم های اقتصادی علیه ایران خبر می‌دهند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، برخی جمهوری خواهان آمریکایی این روزها که اکثریت دو مجلس آمریکا را در دست گرفته اند، اعلام کردند در تلاش برای یک صدا شدن در خصوص مذاکرات هسته ای ایران و اعمال تحریم های شدیدتر اقتصادی علیه این کشور هستند. 

سناتور "مارک کرک" در این باره گفت: انتظار می رود کمیته بانکی سنا در هفته های آینده لایحه ای با همکاری سناتور "رابرت منندز" دموکرات برای تشدید تحریم های اقتصادی علیه ایران در صورت شکست مذاکرات هسته ای ، تصویب کند. 

رویترز ادامه داد: لایحه موسوم به "کرک- منندز" در سال 2013 معرفی شد ولی از آنجایی که سنای وقت در کنترل دموکرات های نزدیک به باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا بود ، رای نیاورد. کاخ سفید نیز هشدار داده بود مسیر این لایحه می تواند مذاکرات بر سر برنامه هسته ای ایران را به مخاطره اندازد. 

آمریکا، فرانسه ، آلمان ، انگلیس ، روسیه و چین در سال 2013 با ایران بر سر تعلیق فعالیت های هسته ای این کشور به توافق موقت دست یافتند و در عوض وعده کاهش تحریم های اقتصادی را به تهران دادند.

دو طرف نوامبر گذشته برای دومین بار ، ضرب الاجلی را که خود تعیین کرده بودند تمدید کردند.

نمایندگان سرخورده آمریکایی خواهان برخورد شدیدتر اوباما با ایران هستند. 

سناتور "باب کروکر" جمهور‌خواه و رئیس کمیته روابط خارجی سنا اعلام کرد برسر تصویب لایحه ای که به کنگره اجازه اعمال تحریم های شدیدتر بر ضد ایران پیش از دست یابی به توافق نهایی با ایران را می دهد ، همکاری داشته است. 

یک مقام ارشد آمریکایی روز جمعه گفت وزرای خارجه ایران و آمریکا روز چهارشنبه در ژنو دیدار می‌کنند تا درباره برنامه هسته‌ای ایران پیش از دور تازه‌ای از گفتگوها میان تهران و قدرت‌های جهانی درباره این موضوع با هم گفتگو کنند.

این دیدار پیش از گفتگوهای دوجانبه هسته‌ای میان ایران و اعضای 1+5 برگزار می‌شود که قرار است روز 15 ژانویه در ژنو آغاز شود. 

این دیدار همچنین پیش از یک دیدار کلی میان همه اعضای گروه برگزار می‌شود که روز 18 ژانویه از سر گرفته خواهد شد.

این مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا در گفتگو با خبرنگاران گفت "جان کری وزیر خارجه آمریکا و محمودجواد ظریف وزیر خارجه ایران قرار است "برای تیم‌های مذاکره‌کننده خود پیش از دور آینده رهنمودهایی ارایه کنند."

مقامات غربی و ایرانی گفته‌اند اختلاف بر سر ظرفیت غنی‌سازی ایران، سرعت برداشتن تحریم‌ها و سایر مسایل اصلی کماکان باقی است.




انتهای پیام./.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.