سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران:

بستری بیماران پرخطر در بیمارستان جامع زنان محب یاس ممکن شد

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه بیمارستان محب یاس جامع بوده و تمامی تخصص ها را دارد؛گفت: بیماران پرخطر زنان بدون اینکه نیاز باشد به مراکز درمانی دیگر ارجاع داده شوند ؛ در بیمارستان محب یاس بستری می شوند.

دکتر اشرف آل یاسین استاد دانشگاه  علوم پزشکی تهران در حاشیه افتتاح بیمارستان جامع زنان محب یاس به خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران بیان داشت : این بیمارستان به تمام بخشهای تخصصی بویژه آنکولوژی و سرطان مجهز شده و تمام خدمات لازم را به بیماران ارائه می دهد.

وی با اشاره به فضای فیزیکی بیمارستان که صرفا برای پزشک و بیمار طراحی شده است ؛افزود: فضاهای  فیزیکی موجود بیشتر خصوصی است و برای رزیدنت ، دانشجو و انترن طراحی نشده است که امیدواریم این مسائل مرتفع شود و بیمارستان به حالت آموزشی درآورده شود .

مدیرگروه زنان دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد :این مرکز میتواند به  قطب "طب مادر و جنین" تبدیل  شود زیرا مساله درمان جنین در داخل رحم در این بیمارستان شروع شده که امیدوارم به سایر بیمارستان ها نیز بسط یابد.

آل یاسین در پاسخ به این سوال که چرا بیشترین تخلف در زمینه تعرفه ها به متخصصان زنان و زایمان مربوط می شود ؛اذعان داشت : تعرفه های زنان و زایمان خوب دیده نشده و بیماران پرخطر در آن لحاظ نشده اند و زمانی در کشور طرحی به نام ژنریک گذاشته شد تا همه داروها با یک نام وارد شوند که حاصلش جز ضرر نبود که اکنون در مورد پزشکان نیز طرح ژنریک اجرا می شود .

وی ادامه داد :یعنی پزشکی که یکسال سابقه دارد با پزشکی که استاد دانشگاه است و سالیان سال تجربه کسب کرده و پزشکی که مرحله استادی را گذرانده یک تعرفه را میگیرند که این امر در کلیه رشته ها صادق است در حالی که باید بر اساس مرتبه دانشگاهی و سابقه کار تعرفه ها متفاوت باشد.

وی خاطرنشان کرد:  امیدواریم آیتم های مربوط به دریافتی پزشکان بطور فنی و کارشناسی دیده شود تا قداست پزشک و جایگاه بیمار  و حرمتها حفظ شود و شاهد اضافه دریافت از سوی برخی همکاران نباشیم

 

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.