سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کنگره قانون خط لوله "کی استون" را تصویب کرد

کنگره آمریکا طرح جنجالی خط لوله "کی استون" را تصویب کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از هیل ، کنگره آمریکا طرح جنجالی خط لوله کی استون را تصویب کرد.

کنگره آمریکا امروز جمعه در یکی از مهمترین جلسات خود طرح جنجالی خط لوله کی استون را تصویب کرد و عملا وارد فاز رویاروی با دولت دموکرات اوباما شد.

اوباما پیشتر صراحتا اعلام کرده بود که از قدرت سخت خود استفاده و این طرح را وتو خواهد کرد.کنگره آمریکا که همانند مجلس سنا در اختیار جمهوری خواهان است ، امروز با 266 رای موافق در مقابل 153 رای مخالف ، این طرح را تصویب کرد.

این طرح برای عملیاتی شدن و تصویب نهایی، به مجلس سنا ارسال شد. انتظار می رود این لایحه جنجالی در سنا نیز همانند مجلس نمایندگان رای بیاورد و بیش از پیش دولت اوباما را تحت فشار جمهوری خواهان قرار دهد.

میچ مک کانل سناتور جمهوری خواه و رهبر اکثریت سنا تایید کرده است که رای کافی در سنا برای تصویب نهایی این طرح وجود دارد. این در حالی است که مقامات دومکرات دولت آمریکا ، صریحا اعلام کرده اند که این لایحه را وتو خواهند کرد. به این ترتیب هم اکنون و شروع تصویب این طرح ، دولت و مجلس سنا و نمایندگان مخالفت خود را با عملکرد دولت اوباما ابراز کرده اند.

 موضوع هسته ای ایران هم یکی دیگر از موارد اختلاف است.گفتنی است خط لوله نفت «کی استون ایکس ال» قرار است نفت خام تولیدی غرب کانادا را به پالایشگاه‌های آمریکا در خلیج مکزیک منتقل کند.

پروژه احداث این خط لوله انتقال نفت که برای اجرایی شدن به توافق دولت آمریکا نیاز دارد از پنج سال پیش مسکوت مانده است.از آن جا که خط لوله مورد نظر باید از مرز دو کشور عبور کند، وزارت امور خارجه آمریکا مامور شده است این پروژه، منافع و مضرات آن را بررسی کند و به ویژه پیامدهای زیست محیطی آن را مشخص نماید.

 بر اساس این گزارش ، اوباما مخالفت خود را با آن از مدت ها پیش اعلام کرده بود.حامیان محیط زیست و دموکرات ها از مخالفان این طرح و جمهوری خواهان و دولت کانادا از موافقان جدی این طرح هستند.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.