سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش دو برابری موارد اختلال عاطفی فصلی در زمستان

شواهد موجود نشان می‌دهند که موارد ابتلا به اختلال‌ عاطفی فصلی، در زمستان در بین افراد جامعه، نزدیک به دو برابر افزایش یافته و به ویژه در بین زنان شایع شده است.

محسن عابدینی‌نیا روانپزشک در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: ‌افرادی که دچار اختلال عاطفی فصلی می‌شوند، علائم مختلف و قابل تشخیصی را از خود بروز می‌دهند که افسردگی، گوشه نشینی، خواب زیاد و افزایش غیر طبیعی اشتها از جمله مهم ترین این علائم است.

وی با بیان اینکه افسردگی و اختلال عاطفی فصلی در اواخر پاییز و زمستان بیشتر مشاهده می‌شود، تاکید کرد: ‌شواهد موجود نشان می‌دهند که موارد ابتلا به اختلال عاطفی فصلی در زمستان در بین افراد جامعه، نزدیک به دو برابر افزایش یافته و به ویژه در بین زنان شایع شده است.

عابدینی نیا گفت:‌ اغلب موارد اختلال عاطفی فصلی در بین زنان مشاهده می‌شود و افراد جوان نیز درصد بالایی از مبتلایان به اختلال و افسردگی عاطفی فصلی را تشکیل می‌دهند.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه ترشح هورمون‌هایی نظیر ملاتونین که مربوط به خواب است، در مکان‌های تاریک و روزهایی که شب طولانی‌تری است، بیشتر صورت می‌گیرد، لذا اقداماتی نظیر پرهیز از قرار گرفتن در مکان‌های تاریک می‌تواند از تشریح زیاد ملاتونین کاسته و از بروز اختلال عاطفی فصلی تا حد زیادی پیشگیری کند.



انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.