سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در ماه نوامبر؛

شاخص تولیدات صنعتی انگلیس کاهش یافت

شاخص توليدات صنعتی که تغييرات ماهانه در توليد برای بخش‌های عمده صنعتی از جمله معادن، کارخانجات و خدمات عمومی را نشان می‌دهد، در ماه نوامبر در انگليس در مقياس ماهانه يک دهم درصد کاهش يافت.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، کاهش اين شاخص با توجه به اينکه ميزان توليد صنعتي، ميزان توليد در ساخت، معدن و صنايع انرژي را اندازه گيري مي کند، پيش درآمدي براي کاهش ميزان رشد اقتصادي و اشتغالزايي خواهد بود.

بر اساس اعلام سازمان آمار انگليس علت اصلي کاهش  شاخص توليدات صنعتي اين کشور در ماه نوامبر که بيشتر ترکيب آن را توليدات کارخانه‌اي تشکيل مي‌دهد،کاهش استخراج نفت از درياي شمال بوده است.

اما رقم اين شاخص در بخش توليدات کارخانه اي بدون در نظر گرفتن نفت و گاز، در ماه نوامبر نسبت به ماه گذشته هفت دهم درصد افزايش نشان مي دهد.

مائف جانستون کارشناس شرکت مديريت سرمايه کاپيتال اکانوميکس در اين باره مي گويد توليدات صنعتي که به ميزان صادرات بسيار حساس است به خوبي توانسته در مقابل کاهش تقاضاي خارجي و افزايش ارزش پوند د رمقابل ديگر ارزهاي خارجي مقاومت کند.

با اين حال در مقياس سالانه ميزان توليدات صنعتي در انگليس يک و يک درصد افزايش يافته است که بخش توليدات صنعتي با رشد دو و هفت دهم درصدي در اين ميزان افزايش نقش اصلي داشته است.

انگليس صادر کننده نفت درياي شمال است اما در مبادلات نفتي هميشه کسري دارد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.