سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عسگری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

گزارش‌های احمد شهید وجاهت قانونی ندارد

یک حقوقدان گفت: اظهارنظر احمد شهید از نظر حقوقی در نظام حقوق بین‌الملل هیچ جایگاهی ندارد چرا که هیچ کشوری ملزم نیست که ارزش‌های کشورهای دیگر را در نظام خودش بپذیرد.


«یداله عسگری» در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اظهارات اخیر احمد شهید، گفت: تعیین مجازات و جرم‌نگاری در هر کشور تابع قواعد و نظام حقوقی آن کشور است.
 
وی ادامه داد: هر کشوری خودش تعیین می‌کند که چه رفتار و اعمالی جرم تلقی شود و مجازات این جرم چگونه باشد.
 
این حقوقدان بین‌الملل تصریح کرد: تعیین این که مجازات هر جرمی چگونه باشد از اختیارات همه کشورها و جز امور مسلم داخلی است.  
 
عسگری با اشاره به دخالت در امور کشورها اظهار کرد: در بسیاری از کشورها اعدام به عنوان مجازات اعمال می‌شود، اگر چه بعضی از کشورها براساس ایدئولوژی و اصول خودشان مجازات اعدام را از زمره مجازات‌ها حذف کرده‌اند که دلیل بر این نمی‌شود که کشورهای دیگر بخواهند قواعد برخی کشورهایی که خودشان را برتر تلقی می‌کنند اجرا کنند؛ چرا که هر کشوری خودش اعمالی را جرم تلقی کرده و مجازاتی تعیین می‌کند.  
 
وی افزود: این گونه اظهارنظرهای احمد شهید درباره قوانین حقوقی ایران به دلیل عدم آشنایی و آگاهی وی از ارزش‌ها و فرهنگ ایران است.
 
این حقوقدان بین‌الملل با اشاره به آثار و تبعات جرم قاچاقچیان مواد مخدر، ادامه داد: کسانی که به مجازات‌های این مسئله ایراد می‌گیرند از آثار و تبعات یک جرم مانند مواد مخدر آگاهی ندارند و نمی‌دانند که چه لطمه‌هایی به بنیان خانواده و اساس حیات جوان‌ها وارد می‌کند.
 
عسگری با اشاره به حکم قصاص گفت: حکم قصاص جزو مجازات‌هایی است که در نظام حقوقی ما وجود دارد.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: اظهارنظر احمد شهید از نظر حقوقی در نظام حقوق بین‌الملل هیچ جایگاهی ندارد چرا که هیچ کشوری ملزم نیست که ارزش‌های کشورهای دیگر را در نظام خودش بپذیرد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.