سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

«علی‌محمد رادمنش»:

هنرمندان تئاتر خیابانی در جذب مخاطب حرفه‌ای هستند

کارگردان نمایش «چرخ روزافزا» ابراز امیدواری کرد پس از این به تئاتر خیابانی بیشتر توجه شود، چرا که این گونه نمایشی، به واقع نیاز جامعه ماست.

به گزارش حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سی‌و‌سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، علی‌محمد رادمنش، نویسنده و کارگردان «چرخ روزافزا» که در بخش تئاتر خیابانی جشنواره امسال اجرا می‌شود، در باره نمایش خود توضیح داد: «این نمایش در باره  پیرزن و پیرمردی است که برای نجات باغ خود از خشک‌سالی و کم‌آبی از مردم کمک می‌گیرند. در این نمایش از آیین‌های نمایشی به شکل دراماتیک استفاده کرده‌ایم.»
 
این کارگردان ادامه داد: «در اجرای نمایش «چرخ روزافزا» از ترکیب انواع شیوه‌های تئاتر خیابانی بهره گرفته‌ایم؛ به این ترتیب که در این اثر هم ساختار روایت را متفاوت ارائه کردیم و هم از شیوه‌های نمایش‌های خیابانی مانند تئاتر مشارکتی و همچنین فیزیکال و محیطی کمک گرفتیم.»
 
وی با اشاره به مشکلاتی که تئاتر خیابانی کشور با آنها مواجه است، افزود: «امیدوارم  به تئاتر خیابانی بیشتر توجه شود، چراکه این نوع تئاتر به واقع  نیاز جامعه ماست، اما متاسفانه آن‌گونه که باید به آن توجه نشده است.»
 
این هنرمند در پاسخ به این سوال که تئاتر خیابانی چه میزان می‌تواند در تحقق شعار تئاتر برای همه موثر باشد، گفت: «چنان‌چه یک بخش در هنرهای نمایشی در انتقال این پیام به مردم موفق باشد، همان تئاتر خیابانی است. چون گروه‌هایی که در این بخش از تئاتر حضور دارند، در جذب مخاطب حرفه‌ای هستند، در رساندن این پیام موفق خواهند بود. اما این شعار هنوز در تئاتر صحنه‌ای تحقق نیافته است، چون تنها یک گروه خاص از مخاطبان به سالن‌های نمایشی می‌روند.»
 
در نمایش «چرخ روزافزا»، فاطمه رادمنش، علی‌محمد رادمنش و مجید برهانی بازی می‌کنند.
 
گفتنی است؛ سی‌و‌سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری دکتر اردشیر صالح‌پور از یکم تا 12 بهمن ماه برگزار می‌شود.


انتهای پیام/ اس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.