سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گلوبال ریسرچ

چرا پلیس آمریکا تا این اندازه آدم می‌کشد؟

چرا نیروهای پلیس آمریکا تا این اندازه می‌کشند؟ دلیل این میزان تفاوت در تعداد قتل‌های انجام شده توسط پلیس آمریکا با دیگر کشورهای دارای نظام سرمایه‌داری چیست؟

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، گلوبال ریسرچ در گزارشی نوشت: بر خلاف آنچه سیاستمداران، رسانه‌های جمعی و کتاب های درسی سعی در ترویج آن دارند، نژادپرستی افراطی و اعمال خشونت علیه قشر کارگر و ضعیف جامعه آمریکایی بخش اصلی تاریخ آمریکا را از زمان تأسیس این کشور به خود اختصاص داده است. سرمایه‌داری آمریکایی بر مبنای نابودی و نسل کشی سرخپوستان و نیز با تکیه بر به خدمت گرفتن میلیون ها برده آفریقایی بدون پرداخت ذره ای دستمزد به آنها پایه گذاری و تأسیس شده است. نخستین نیروهای پلیس آمریکا "گشت‌های برده" بودند که اوایل قرن 18 میلادی به خدمت گرفته شدند تا هرگونه آشوب و سرکشی برده‌ها را سرکوب کرده و از اموال و دارایی‌های سفیدپوستان محافظت کنند. هر نوع شکنجه از کتک زدن گرفته تا تجاوز و قتل از جمله شیوه های استاندارد عملکردی این گشت‌ها و برده‌دارانی به حساب می‌آمد که از اموالشان محافظت می‌کردند.

همزمان با رشد سریع شهرها در اوایل قرن نوزدهم میلادی، ادارات پلیس نیز در این شهرها دایر شد. نقش پلیس شهر حفاظت از اموال سرمایه‌داران بود که این کار نیز با استفاده از اعمال هر نوع خشونتی که لازم دیده می‌شد، انجام می‌گرفت بویژه اعمال خشونت علیه جنبش های سازمان یافته کارگری. زمانی که ادارات پلیس محلی موفق به مدیریت اوضاع نشدند، نوبت به گارد ملی و ارتش رسید تا وارد عمل شوند. در این میان سازمان هایی نیز تشکیل شدند که فرای حدود قانون عملکردی کاملا خشونت آمیز داشتند. در این زمان هزاران کارگری که برای حقوق اولیه خود می‌جنگیدند، کشته و به شدت زخمی شدند و صدها هزار نفر دیگر نیز شکنجه و راهی زندان شدند.

اما امروزه نیروهای پلیس، ادارات پلیس محلی و دیگر نهادهای پلیس فدرال و ایالتی آمریکا به عنوان مدافعان بسیار خشن نظام نژادپرستانه نابرابری افراطی و رو به رشد ایفای نقش می‌کنند. آنها هر روز از منافع بانک ها، شرکت ها و سرمایه‌داران و ثروتمندان در مقابل منافع مردم محافظت می‌کنند. هر روز در سراسر آمریکا شاهد بیرون انداخته شدن مستأجران از خانه‌هایشان به فرمان صاحبخانه‌ها توسط نیروهای پلیس ادارات محلی هستیم.

کشتار مردم آمریکا توسط نیروهای پلیس این کشور هر روز در شهرهای سراسر آمریکا همچنان ادامه دارد. پلیس آمریکایی یک مجوز قتل مجازی دارد تا در دفاع از نظام سرمایه‌داری که مسئول حفاظت از آن و خدمت به آن است، استفاده کند. 

اینکه پلیس آمریکا سالانه چند نفر را به قتل می رساند هنوز مشخص نیست چرا که هیچ نهاد دولتی فدرال در آمریکا این آمار را ثبت نمی‌کند. اما پلیس فدرال آمریکا آمار «قتل‌های توجیه شده» توسط نیروهای خود را دارد و البته تمامی کشتارهای گزارش شده بدست نیروهای پلیس آمریکا در فهرست قتل های توجیه پذیر توسط اف بی آی به ثبت می‌رسد.

از سوی دیگر مشارکت در طرح گزارش قتل های صورت گرفته توسط نیروهای پلیس آمریکا به «اف بی آی» کاملا اختیاری است و برخی از ادارات پلیس در آمریکا هستند که تمایلی به شرکت در این طرح ندارند. از حدود 18 هزار اداره پلیس در سراسر آمریکا، تنها 800 اداره آمار مربوط به کشتارهای صورت گرفته توسط نیروهای خود را به «اف بی آی » گزارش کرده اند. اداره پلیس نیویورک نیز یکی از این ادارات است که هیچ تمایلی برای مشارکت در این طرح و گزارش تعداد قتل های صورت گرفته توسط نیروهایش ندارد.

آمریکا در کنار پلیس به شدت خشن خود، یک سیستم زندان واقعا مخوف نیز دارد. تعداد زندانیان در آمریکا بیش از هر کشور دیگری است؛ تعدادی بیش از 2.4 میلیون نفر. در رتبه بعد از آمریکا، چین با 1.5 میلیون زندانی قرار دارد. اما جمعیت چین تقریبا چهار برابر جمعیت آمریکا است.

آمریکا با در اختیار داشتن 5 درصد کل جمعیت جهان، 24 درصد تمام زندانی‌های سراسر جهان را به خود اختصاص داده است؛ یعنی یک چهارم کل زندانی های دنیا در آمریکا زندانی شده اند. در این میان، حدود 40 درصد از آمریکایی-آفریقایی هایی که 12 درصد جمعیت آمریکا را به خود اختصاص داده اند، در زندان به سر می‌برند. 

در ماه های اخیر، اعتراضات بی سابقه ای علیه کشتار مردم آمریکا توسط نیروهای پلیس این کشور صورت گرفته است. صدها هزار نفر از مردم آمریکا در صدها شهر این کشور به خیابان ها آمده اند تا علیه قتل های صورت گرفته توسط پلیس آمریکا اعتراض کنند. هیچ اتفاقی از این مهمتر نمی‌توانست رخ دهد. این جنبش مردمی در خیابان ها، مدارس و ادارات است که می تواند کلید اصلی تغییر حقیقی در آمریکا باشد. و در درازمدت شاهد تغییری انقلابی در جامعه آمریکا و پایان نژادپرستی، سوءاستفاده و خشونت پلیس آمریکا علیه مردم این کشور خواهیم بود؛ اتفاقات ناگواری که تنها نظام سرمایه داری مسبب تمام آنها است.
- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931018000355#sthash.yfptlFEd.dpuf

انتهای پیام./.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.