سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"ترقی" در دومین روز کنفرانس وحدت اسلامی تشریح کرد

دفاع مشترک در برابر تهدیدات مشترک/ احزاب، بهترین ابزار دیپلماسی وحدت اسلامی

دبیر امور بین‌‌الملل حزب مؤتلفه اسلامی گفت: جریان‌های تکفیری و ترویست، درصدد تخریب چهره رحمانی اسلام هستند.

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های باشگاه خبرنگاران، حمیدرضا ترقی دبیر امور بین‌‌الملل حزب مؤتلفه اسلامی در کنفرانس احزاب اسلامی با گرامیداشت شیخ علی سلمان و صمداُف دبیرکل حزب اسلامی آذربایجان ضمن آرزوی سلامتی برای ایشان اظهار داشت: حرکت این بزرگواران به منظور دفاع از حقوق اساسی مسلمانان و مقابله با توطئه‌های دشمنان ایران مورد توجه قرار می‌گیرد.
 
وی با بیان این که دشمنان اسلام آسیب‌های فراوانی را به مسلمانان وارد کرده‌اند، تأکید کرد: اسلام آمریکایی در قالب گروه‌های تروریستی و تکفیری به جنگ اسلام ناب محمدی(ص) آمده است.
 
ترقی تصریح کرد: حزب مؤتلفه اسلامی در سال 2007 با درک شرایط سخت و دشوار جهان اسلام، اجلاس مقدماتی احزاب اسلامی را برگزار کرد تا وحدت و انسجام احزاب اسلامی جهان اسلام به مرور فراهم و حرکت منسجم و تشکیلاتی برای دفاع از حقوق مسلمانان شکل گیرد.
 
وی با بیان این‌که این حرکت در طی این 7 سال به علت جنگ‌هایی نظیر جنگ 33 روزه و 51 روزه و اوضاع بحرین و عراق کُند پیش رفت، افزود: اینک همزمان با هفته وحدت با کمک و حمایت مجمع تقریب بار دیگر این حرکات شکل خواهد گرفت.
 
ترقی توطئه‌ها و دسیسه‌های آمریکا و انگلیس را به عنوان موانعی بر سر همگرایی در جهان اسلام دانست و گفت: جریان‌های تکفیری و ترویست، درصدد تخریب چهره رحمانی اسلام هستند.
 
وی تأکید کرد: ما باید در برابر تهدیدات مشترک علیه مسلمانان به دفاع مشترک بپردازیم و همبستگی هویتی جهان اسلام را تقویت کنیم.
 
دبیر امور بین‌‌الملل حزب مؤتلفه اسلامی اظهار داشت: امروز احزاب بهترین و کارآمدترین ابزار در دیپلماسی وحدت اسلامی هستند و می‌توانند وحدت اسلامی را از طریق تعامل و تفاهم بین مسلمانان محقق سازند.
 
ترقی با تأکید بر این که احزاب مرکب از نخبگان سیاسی و فکری جوامع اسلامی هستند، تصریح کرد: احزاب قادرند فشارها و تنگناهای فکری و سیاسی را شکسته و برداشت‌ها و تحلیل‌های اعضای خود را تصحیح و زیرساخت‌های امت واحده را تحکیم بخشند.
 
وی گفت: ما باید به همت احزاب اسلامی، مناسبات جوامع اسلامی بر پایه وحدت شکل دهیم و اجازه ندهیم این مناسبات بر پایه تکفیر به یک نوع نزاع مداوم که خواسته صهیونیست‌ها و انگلیس است، شکل گیرد.
 
دبیر امور بین‌‌الملل حزب مؤتلفه اسلامی در پایان خاطر نشان کرد:‌ تحقق این وحدت مستلزم رعایت اصل همسانی و برابری در فرصت‌ها و امکانات بین احزاب است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.