سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شایق گفت:

جشنواره تسنیم باید صادرکننده پوشش اسلامی باشد

معاون فرهنگی اجتماعی منطقه 18 با اشاره به مصوبات مجلس هفتم در زمینه عفاف و حجاب گفت: جشنواره تسنیم در جهت نزدیکی به مصوبات مجلس گام برمی دارد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران عشرت شایق در حاشیه بازدید از سومین جشنواره تسنیم، درباره تمایز دوره سوم جشنواره تسنیم از دوره های قبل گفت: جشنواره تسنیم با وجودی که در گام های اولیه قرار دارد، امسال در مقایسه با دوره های قبل عمیق تر، تخصصی تر و فنی تر شده است. فعالیت های عمیق از نظر فرهنگی به مرور زمان اثرگذاری بیشتری دارد.

وی با مقایسه تسنیم با سایر نمایشگاه های مشابه گفت: از طرف دیگر، جشنواره تسنیم در مقایسه با سایر نمایشگاه ها و جشنواره های مشابه که در تهران برگزار شده، غنا و عمق بیشتری به لحاظ محتوایی دارد.

نماینده پیشین مجلس با اشاره به مصوبات مجلس هفتم در زمینه عفاف و حجاب گفت: ما در مجلس هفتم، مصوباتی را در زمینه مد و لباس داشتیم که در بازدید از جشنواره تسنیم احساس کردم اقداماتی در جهت اجرای مصوبه مجلس هفتم در حال انجام شدن است. نزدیکی و قرابت جشنواره تسنیم با مصوبات مجلس بسیار مهم است که امیدوارم در دوره های بعدی این قرابت را بیشتر حس کنیم و به عنوان صادرکننده مد و لباس مطرح شویم.

شایق با اشاره به غنای مفهومی طرح های مد و لباس جشنواره تسنیم گفت: این جشنواره ضمن تاکید بر مشارکت های اجتماعی زنان، به تقویت طراحان عرصه مد و لباس پرداخته که امسال در این جشنواره بسیار نمود داشت. باید دانست وقتی طراح به عنوان مغز متفکر وارد عرصه می شود، عمق بیشتری در محتوای کارها مشاهده می شود.

معاون فرهنگی اجتماعی منطقه 18 توفیق بیشتر جشنواره تسنیم را وابسته به تبلیغات دانست و گفت: بخشی از موفقیت جشنواره تسنیم، وابسته به تبلیغات است. گاهی یک محصول اصلا مطلوب نیست، اما آنقدر تبلیغ درباره آن صورت می گیرد که نمی توان آن را نادیده گرفت. اگر آنچه امروز در این جشنواره در حال رخ دادن است، توسط خود شرکت کنندگان به طور مکرر و مداوم بازگو و تبلیغ شود، در آن صورت نه تنها این جشنواره می تواند به رقابت با بازار پوشاک بپردازد، بلکه می تواند به عنوان الگو و مرجع پوشش، کارهای عرضه شده در فروشگاه های سطح شهر را پشت سر بگذارد، اما همه اینها منوط به تبلیغات موثر و مداوم است.

وی درباره تاثیر برگزاری جشنواره تسنیم در تغییر سبک زندگی گفت: جشنواره تسنیم خروجی فعالیت خانه های تسنیم است. بنابراین هر چقدر سبک زندگی ایرانی- اسلامی در خانه های تسنیم عمیق تر تبیین شود، موفقیت جشنواره در ترویج این سبک زندگی بیشتر خواهد شد.

شایق خانه های تسنیم را پایگاه شهرداری در بین خانواده ها دانست و گفت: در بین ارگان ها تنها چند نهاد هستند که در بین خانواده ها پایگاه دارند: تشکیلات بسیج، آموزش و پرورش، صدا و سیما و اینک شهرداری نیز با تاسیس خانه های تسنیم در بین خانواده ها پایگاه یافته است. بنابراین هر چقدر خانه های تسنیم درباره کارکرد خود در تغییر سبک زندگی غیرت و تعصب بورزند، جشنواره تسنیم در تغییر ذائقه و سبک زندگی موفق تر عمل خواهد کرد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.