سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۸۰ درصد عوامل خطر بیماری‌های مزمن قابل کنترل هستند

بررسی‌ها نشان می‌دهند که حدود ۸۰ درصد عوامل خطر بیماری‌های مزمن قابل کنترل هستند و با کنترل این عوامل، می‌توان از مرگ‌ و میرهای زیادی جلوگیری کرد.

سعید کاظمی، استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، تصریح کرد: عوامل خطر بیماری‌های مزمن و غیر واگیر متعدد هستند که اغلب آن‌ها با الگوهای نادرست زندگی در ارتباط بوده و البته می‌توان آن‌ها را کنترل کرد. 

وی تاکید کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهند که حدود ۸۰ درصد عوامل خطر بیماری‌های مزمن قابل کنترل هستند و با کنترل این عوامل، می‌توان از مرگ‌ و میرهای زیادی جلوگیری کرد.
 
کاظمی، گفت: استعمال دخانیات به ویژه سیگار، چاقی و اضافه وزن، چربی خون بالا، کلسترول خون بالا، ورزش نکردن و استرس و فشارهای روانی، از مهم‌ترین عوامل خطر بیماری‌های مزمن هستند. 

وی یادآور شد: با کنترل عوامل خطر فوق، احتمال ابتلا به بیماری‌های مزمن به ویژه بیماری‌های قلبی و عروقی، دیابت، سرطان و سکته‌های مغزی تا حد بسیار زیادی کاهش می‌یابد. 

کاظمی، خاطر نشان کرد: با اصلاح عادات زندگی به ویژه اصلاح الگوهای غذایی و رفتاری می‌توان از عوامل خطر بیماری‌های مزمن و تأثیر آن‌ها در بروز بیماری‌های خطرناک جلوگیری کرد.


 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.