سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادامه محکومیت‌های بین‌المللی حمله به مجله فرانسوی "شارلی ابدو"

حمله تروریستی روز گذشته به دفتر مجله "شارلی ابدو" در پاریس، که 12 کشته برجا گذاشت، واکنش‌های بین المللی زیادی را دی پی داشت.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ حمله تروریستی روز گذشته به دفتر مجله "شارلی ابدو" در پاریس، که 12  کشته برجا گذاشت، واکنش‌های بین المللی زیادی را دی پی داشت و از سوی مقامات و سازمان های بین المللی به شدت محکوم شد.

در همین راستا نخست وزیر استرالیا گفت:حمله پاریس یک فاجعه واقعی و وحشتناک بود و متاسفانه انتظار حملات بیشتر را داریم.

"تونی ابوت" گفت: بدیهی است که این فاجعه وحشتناک است.یک فاجعه کامل و متاسفانه ما می توانیم انتظار مشاهده حوادثی از این دست را داشته باشیم زیرا داعش بر ضد جهان اعلام جنگ کرده است.آنها افرادی نیستند که از ما به خاطر کارهایی که انجام داده ایم متنفر باشند بلکه آنها از اینکه ما که هستیم و چرا زندگی می کنیم تنفر دارند.آنها از آزادی،جمع گرایی،فرهنگ ،ابراز تنفر می کنند و این کار خود را دوست دارند.اما ما از زندگی و ارزشهای خود دفاع خواهیم کرد.آنچه که سازش ناپذیر است دفاع از ارزشها و زندگی ما است.

"تمام سلام" نخست وزیر لبنان نیز  با ارسال پیامی برای "فرانسوا اولاند" رئیس جمهور فرانسه، کشته شدن شماری از شهروندان فرانسوی را در حمله به دفتر مجله شارلی ابدو در پاریس تسلیت گفت. 

تمام سلام در این پیام با خانواده قربانیان در این شرایط دشوار ابراز همدردی و بر همبستگی ملت لبنان با آنان تاکید کرد. وی این اقدام تروریستی غیرقابل توجیه را به شدت محکوم کرد. 

در همین حال رئیس جمهور ترکیه  با انتشار بیانیه ای حمله به دفتر نشریه شارلی ابدو در شهر پاریس پایتخت فرانسه را محکوم کرد.

در پیام "رجب طیب اردوغان" آمده است:ما به شدت این حمله تروریستی فجیع به دفتر نشریه شارلی ابدو در پاریس را که به کشته شدن دوازده نفر و زخمی شدن بیست نفت انجامید،محکوم می کنیم.ما مراتب تسلیت خود را به کشور دوست و هم پیمان خود فرانسه اعلام می کنیم و انتظار داریم که عوامل این حمله هرچه زودتر به دست عدالت سپرده شوند.

در ادامه این بیانیه آمده است:در اینجا لازم است که بر روی این موضوع تاکید کنم که تروریسم هیچ جایگاهی در دین یا ملیت ندارد و هیچ بهانه ای برای آن وجود ندارد.این موضوع مهمی است که ما موضعی مشترک در برابر حملات تروریستی  و از جمله حمله پاریس داریم.ما باید موضعی محکم در برابر سخنان نفرت باری که تلاش می کنند از اختلافات فرهنگی و مذهبی برای ایجاد دشمنی استفاده کنند اتخاذ کنیم.

از سوی دیگر "متئو رنتسی"، نخست وزیر ایتالیا شامگاه چهارشنبه در برابر سفارت فرانسه در رم، پایتخت ایتالیا، گفت "ما همه فرانسوی هستیم ".

رنتسی با اشاره به فرانسه به عنوان " نماد آزادی "، به زبان فرانسوی اعلام کرد " ما همه فرانسوی هستیم زیرا فکر می کنیم که آزادی تنها علت وجودی اروپا و شهروندان اروپایی است ".

رنتسی همچنان به زبان فرانسه افزود " من نه تنها می خواهم همبستگی ایتالیا و ایتالیایی ها را با فرانسه اعلام کنم، بلکه می خواهم این پیغام را به فرانسوی ها بدهم که غیر ممکن است اجازه دهیم تروریسم در برابر آزادی و عقل پیروز شود ".

پیش تر رنتسی به زبان ایتالیایی اعلام کرده بود " همه اروپا (...) باید پیام واحد بسیار قوی علیه همه افراط گراها ارسال کند.  مبارزه برای آزادی، امروز آرمانی بسیار مهم است ".

نخست وزیر ایتالیا همچنین اعلام کرد کل اروپا، همه مردان و زنان به این امر باور دارند که آزادی با این "حمله هولناک" درهم کوبیده شده است.

"ژان -کلود یونکر"، رئیس کمیسیون اروپا از طرف خود  و کمیسیون اروپا به طور رسمی عملیاتی تروریستی علیه مجله شارلی ابدو را که در نتیجه آن 12 نفر زخمی شدند  محکوم کرد.

رئیس کمیسیون اروپا  با خانواده قربانیان نیز ابراز همدردی کرد  و گفت ما می دانیم که  خانواده و نزدیکان قربانیان با چه مصیبت  بزرگی مواجه هستند. 

در همین حال سازمان همکاری اسلامی  با انتشار بیانیه ای حمله به دفتر  نشریه  چارلی ابدو در پاریس پایتخت فرانسه را  به شدت محکوم کرد.

در متن این بیانیه که سخنگوی این سازمان آنرا منتشر کرده است،آمده است: این قبیل اقدامات تروریستی تنها نشان دهنده اعمالی جنایتکارانه است و سازمان همکاری اسلامی تروریسم را به هر شکل و نوع آن محکوم می کند. خشونت و افراطی گرایی در حقیقت بزرگترین دشمنان اصول اساسی و ارزش های  اسلامی هستند.

وی افزود: سازمان همکاری اسلامی امیدوار است که عوامل این اقدام تروریستی به دست عدالت سپرده شوند و مراتب تسلیت و همدردی خود را به خانواده های قربانیان این حادثه اعلام می کند و آرزوی بهبودی سریع مجروحان این اقدام تروریستی را دارد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه نیز در تماس تلفنی با فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه حمله تروریستی به دفتر هفته نامه "شارلی ابدو" در پاریس را به وی و مردم این کشور تسلیت گفت.  بخش خبری کرملین گزارش داد : "رئیس جمهوری روسیه این اقدام وحشیانه را محکوم و ابراز امیدواری کرد عاملان آن دستگیر شوند و به سزای اعمالشان برسند."  پوتین در این تماس تلفنی از اولاند خواست مراتب همدردی وی را به خانواده های قربانیان این حمله اعلام و برای زخمی ها آرزوی بهبودی سریع کند.  

رئیس جمهوری فرانسه نیز از ابراز احساسات دوستانه و صمیمانه پوتین سپاسگزاری کرد.

اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان، امروز (پنجشنبه) حمله دیروز به دفتر روزنامه فکاهی شارلی ابدو در پاریس را "یک اقدام تروریستی نفرت انگیز" خواند.

وی که کشورش تقریبا هر روز با حملات طالبان روبه رو است در بیانیه‌ای این حمله تروریستی را به شدت محکوم و خاطر نشان کرد:" کشتن مردم بی‌دفاع و غیر نظامیان یک اقدام تروریستی نفرت انگیز است و توجیهی برای این اقدام نفرت انگیز وجود ندارد."

دولت آفریقای جنوبی نیز حمله به دفتر نشریه فرانسوی شارلی ابدو را جنایتی بر ضد بشریت خواند و محکوم کرد.

دولت آفریقای جنوبی در بیانیه‌ کوتاهی اعلام کرد: این دولت همچون جامعه بین‌المللی حمله تروریستی محاسبه شده و وحشیانه 7 ژانویه سال 2015 را به  روزنامه نگاران و ساکنان پاریس در فرانسه محکوم می‌کند.

دولت آفریقای جنوبی با اعلام پایبندی خود به حمایت از تلاش‌های منطقه‌ای و بین المللی برای مقابله با موج تروریسم در هر شکل آن، تصریح کرد: این حملات عمدی به روزنامه‌نگاران و مردم بر خلاف حقوق بین المللی است و جنایت بر ضد بشریت محسوب می‌شود.

در حمله افراد مسلح به دفتر مجله شارلی ابدو در پاریس 12 نفر کشته و 10 نفر زخمی شدند که حال پنج نفر از آنان وخیم است.




انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.