سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هنوز غربالگری جامعی در زمینه اختلالات تکاملی_عصبی صورت نگرفته/ متخصصان کودک در زمینه تکامل کودکان حساس نیستند

اختلالات تکاملی سبب می شود کودک به پتانسیل های تکاملی خود دست نیابد و هنوز شاهد غربالگری جامع و همگانی در کشور نبوده‌ایم و آمار دقیقی نداریم.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ سهیلا شهشهانی پور عضو هیئت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در اولین همایش سراسری تکامل سیستم عصبی مرکزی و اختلالات آن که در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار شد افزود: بحث اختلالات تکاملی و غربالگری آن جایگاه ویژه‌ای دارد  و در سالهای گذشته شاهد اقداماتی در این عرصه بوده‌ایم ولی بیش از پیش باید به آن توجه نمود.

متخصص اطفال کشورمان در ادامه آموزش را مهمترین مسئله برای آگاهی والدین و متخصصین  افزود: آموزش باید در تمام عرصه‌های پزشکی و رشته‌های وابسته( کلیه افرادی که با کودک سرو کار دارند) و بخصوص متخصصین کودک نهادینه شود.

وی اظهار داشت: متاسفانه در حال حاضر اغلب پزشکان عمومی و یا متخصصین کودکان نسبت به موضوع تکامل کودکان حساس نیستند و این در صورتی است که از طریق برنامه‌های آموزشی کوتاه، میان و درازمدت می توان این مشکل را حل نمود و برای والدین نیز در مراکز بهداشتی خانه‌های سلامت و رسانه ها برنامه های آموزنده ایجاد نمود تا شاهد ارتقاء نظام سلامت باشیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.