سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تروریسم در لیبی، مصیتی بزرگ که "اتحادیه عرب" در ایجاد آن سهیم بوده است

فاجعه ای بزرگ به نام لیبی در منطقه ظهور کرده است؛ مصیبتی عظیم که در تاریخ معاصر عربی نمونه آن وجود ندارد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه "الوطن"؛ فاجعه ای بزرگ به نام لیبی در منطقه ظهور کرده است؛ مصیبتی عظیم که در تاریخ معاصر عربی نمونه آن وجود ندارد؛ کشوری آرام که طرحی ویرانگر و برنامه ریزی شده ان را ویران ساخت؛ کاش هرچه سریع تر این فاجعه تمام می شد.

خلاصه شرایط کنونی لیبی این گونه است: بخشی از جامعه عربی که ملت آن گمان می کرد پس از سرنگونی رژیم معمر قذافی طعم آزادی را خواهد چشید ولی به ناگاه خود را در داخل بازداشتگاه یافتند؛ این ملت آرزوی تغییر داشتند ولی به ناگاه گرفتار مصیبتی شدند که تمامی آنان را تهدید کردند. مسئولیت این فجایع متوجه عقولی است که این بازی جهنمی را اداره کرده اند؛ از  شورای امنیت گرفته تا پیمان ناتو و مواضع مشکوک اتحادیه عرب که زمینه را برای ویران سازی یک وطن عربی را فراهم آورد.

امروز گروه هایی تروریستی بر لیبی مسلط شده اند که در سراسر این کشور برای خود قدرتی تشکیل داده اند؛ به نحوی که هیچ گروه دیگری قدرت تاثیر گذاری در این کشور را ندارد.
کشور لیبی امروز به دنبال یافتن راهی برای خروج از این فاجعه مهلک است و مسئولیت خون ملت بی گناه خود را متوجه اتحادیه عرب که این کشور را تقدیم ناتو نموده و به یکی از کشورهای عضو خود خیانت کرده ونیز متوجه کشورهای غربی می‌سازد.

علاوه بر این اتحادیه عرب جان ملت سوریه را نیز به بازی گرفت و تا حد بسیار زیادی در فجایع جاری در سوریه سهیم بوده است؛ بلکه زشت تر از آن این است که تیر توطئه خود را علیه سوریه شلیک نموده و هیچ اقدامی در راستای بحران ملی و اجتماعی سوریه انجام نداده است؛ در حقیقت هر آنچه اکنون در سوریه و لیبی جریان دارد مهر و امضای اتحادیه عرب را به همراه داشته و مورد تائید آن بوده است ولی با این وجود مسئولان این اتحادیه عذرخواهی نمی‌کنند.

امروز لیبی شدیدا نیازمند کمک و حمایت جامعه جهانی می باشد تا از مصیبت وارده برخود رهایی یابد؛ در حالی که جمعیت کشور لیبی از چها میلیون نفر تجاوز نمی کند پس چرا باید بیش از 20 میلیون قطعه سلاح در این کشور وجود داشته باشد؟!!

امروز سه پایگاه وابسته به سازمان القاعده در لیبی وجود دارد که جنگنده‌های ناتو به صورت 24 ساعته از آن حفاظت می‌کنند؛ پایگاه هایی که هر ماه ده ها تروریست را آموزش می‌دهند و آنان را به اماکن مختلف انتقال می دهد.

گفتنی است که مصر، تونس و الجزایر شهروندان خود را از سفر به لیبی برحذر داشته اند و تمام عرب ها خواستار دوری از خطر ناک ترین مکان در جهان شده اند؛ آیا اتحادیه عرب نیز که از خیانتی که علیه ملت عرب مرتکب شده خجالت خواهد کشید و از دنیا عذر خواهی خواهد نمود؟!!



انتهای پیام./.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.