سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فیضی در بیست و دومین همایش بازرسی شهرداری کلان‌شهرهای کشور:

مبارزه با فساد و ارتقاء سلامت اداری یکی از رویکردهای مهم شهرداری تهران است

رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران گفت:مبارزه با فساد و ارتقاء سلامت اداری یکی از رویکردهای مهم مدیریت شهری است و به عنوان یک ماموریت جدی و مهم در تمامی بخشهای شهرداری تهران به انجام می‌رسد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران مصطفی فیضی رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران امروز(چهارشنبه) در حاشیه بیست و دومین همایش بازرسی شهرداری کلان‌شهرهای کشور، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سازمان بازرسی بیشترین صرف ارتباط بیشتر با شهروندان کرده است، اظهار داشت: رسیدگی به نظرات، شکایات و انتقادات مردم مهمترین ماموریت و فعالیت سازمان بازرسی شهرداری است.

وی فعالیت‌های شهرداری‌ را آمیخته با مردم و جامعه عنوان کرد و افزود: فارغ از هر گونه تبلیغ و شعار بیشترین زمان کارمندان سازمان بازرسی شهرداری به رسیدگی به شکایات اختصاص یافته به طوری که حتی روزهای دوشنبه نیز مدیران شهرداری‌ها موظف به پاسخگویی حضور به مردم هستند.

رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران از سامانه مردمی 1888 به عنوان یکی دیگر از ابزارهای نظارتی شهرداری‌ تهران جهت اجرای بهتر فعالیت‌ها و رسیدگی به شکایات مردمی یاد کرد و گفت: البته باید در نظر داشت که مدیران شهری از سوی سازمان بازرسی شهرداری تهران موظف به پاسخگویی تمامی سوالات شهروندان در حوزه مسائل شهری هستند و این موضوع فارغ از تمامی فعالیت‌های مستمر شهرداری‌ و مدیران شهرداری در سال 93 بوده که به خوبی به آن توجه شده است.به طوریکه در فروشگاه‌های شهروند به عنوان یکی از زیر مجموعه‌های شهرداری تهران که در ارتباط کامل با شهروندان است نه تنها سبب کاهش میزان شکایات بوده‌ایم بلکه اقدامات موثر این بخش با اعلام رضایت شهروندان نیز مواجه بوده است.

*تنها 40 شکایت از فروشگاه‌های شهروند در 6 ماهه نخست سال 93

فیضی میزان شکایات مردمی از فروشگاه های شهروندان در 6 ماهه نخست امسال را تنها به میزان 40 مورد ذکر کرد و افزود: که البته این 40 مورد نیز نه در رابطه با مباحث مرتبط با استاندارد و کیفیت اقلام و تکریم ارباب رجوع بلکه صرفا در رابطه با کیفیت نامناسب برخی کالاها بوده است.

*کاهش 15 درصدی شکایات مردمی از سازمان آتش‌نشانی

وی به کاهش 15 درصدی شکایات مردمی از سازمان آتش‌نشانی در 9 ماهه سال 93 اشاره کرد و گفت: فعالیت‌های این سازمان و خدمات رسانی آنان به شهروندان در حدی بوده که افزایش تقدیر و تشکر 34 درصدی مردم را در پی داشته است.

* حوزه معاونت عمران شهرداری تهران پیشتاز در بستر بازرسی مجازی

رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران به بازرسی مجازی شهرداری تهران جهت ارائه خدمات رسانی بهتر و ممانعت از هرگونه تخلف عنوان کرد و افزود: به طوری که کنترل پروژه‌ها نه تنها به صورت فیزیکی بلکه شکل مجازی به خود یافته و مامورین شهرداری موظف به ارائه گزارش مجازی از میزان پیشرفت تمامی فعالیت‌های عمرانی و خدماتی بوده و در این راستا حوزه معاونت عمران شهرداری تهران پیشتاز در بستر بازرسی مجازی است.

فیضی با تاکید بر اینکه تمامی پرسنل شهرداری تهران در سازمان بازرسی از آموزشهای لازم در زمینه فضای مجازی برخوردار شده‌اند اظهار داشت: یکی از رویکردهای مدیریت شهریدر شهرداری تهران مبارزه با فساد و ارتقاء سلامت اداری به عنوان یک ماموریت جدی و مهم در تمامی بخشهای شهرداری تهران است که در این میان سازمان بازرسی شهرداری از مسئولیت دیگری نسبت به سایر حوزه‌ها در اجرای کامل این هدف و رسیدگی به شکایات مردمی که خواسته عمومی مردم،‌حاکمیت و نظام است برخوردار است.

وی با بیان اینکه بخش مهمی از فعالیت‌های شهرداری تهران به ارتقاء سلامت اداری منحصر شده بخش دیگر را در رابطه با اقدامات نظارتی و صرفا با هدف مقابله با فساد دانست و افزود: البته باید گفت: هیچگاه مدعی نبوده ایم که در شهرداری‌ تهران موضوع فساد به کلی خاتمه یافته چرا که ارتباط مردم با پرسنل شهرداری یکی از عوامل مهم در ورود تخلفات کارمندان است که باید گفت: این مورد نیز توسط سازمان بازرسی نظارت می‌شود.

رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران با اشاره به اینکه قطعا گزارشات مردمی عامل موثری در کاهش میزان تخلفات خواهد بود تصریح کرد: اما باید گفت کاهش ارتباط پرسنل با شهروندان و پرداخت مجازی مبالغ خود به نحو موثری به کاهش تخلف می‌شودکه به عنوان مثال پرداخت عوارض اینترنتی یکی از اقدامات مهم شهرداری در این راستا بوده است.

*مبارزه با فساد و ارتقاء سلامت اداری یکی از رویکردهای مهم شهرداری تهران است

فیضی با یادآوری دوباره بر اینکه بازرسی مجازی در حوزه شهرداری و بویژه شهرسازی به انجام رسیده است اظهار داشت: در رابطه با تخلف پاساژ علاءالدین نیز باید گفت از نگاه بازرسی حتما آنچه در پروژه های شهری از به عنوان تخلف یاد می‌شود بدون ارتباط با فساد اداری نیست که البته به این مسئله رسیدگی خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: شهرداری ، بازرسی ، فساد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.