سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افراد مجرد 30 درصد بیشتر دچار اختلالات روانی می‌شوند

براساس بررسی‌های انجام شده افراد مجرد تا 30 درصد بیشتر دچار اختلالات روانی به ویژه اضطراب، افسردگی و استرس شده و مشکلات روانی در آنها مدت زمان بیشتری به طول می‌انجامد.

حشمت الله نادی روانشناس بالینی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: افزایش زندگی شهرنشینی و تغییر رفتار انسان‌ها، موجب گسترش اختلالاتی نظیر افسردگی، اضطراب و استرس شده است.

وی با بیان اینکه شیوع افسردگی در زنان بیشتر از مردان است، تصریح کرد: افسردگی در افرادی که تنها هستند، معمولاًٌ بیشتر بروز می‌کند که این موضوع با توجه به نوع زندگی امروزی ، بیشتر دیده می‌شود.

نادی تأکید کرد: براساس بررسی‌های انجام شده افراد مجرد تا 30 درصد بیشتر دچار اختلالات روانی به ویژه اضطراب، افسردگی و استرس شده و مشکلات روانی در آنها مدت زمان بیشتری به طول می‌انجامد.

وی یادآور شد: همچنین افسردگی در افرادی که به تازگی همسر خود را از دست داده‌اند شایع است و ممکن است چندین سال ادامه یابد.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که طلاق می‌گیرند نیز بیشتر دچار افسردگی می‌شوند و ممکن است در طول زندگی خود درجات شدیدی از این اختلال روانی را تجربه کنند.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.