سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کفاش در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران عنوان کرد:

ساخت‌ نمازخانه‌های مدارس در برنامه‌ی 5 ساله/ سهمیه استان‌ها در اعزام دانش آموزان‌ به عتبات متفاوت است

معاون پژوهشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از ساخت نمازخانه در مدارس در یک برنامه‌ی 5 ساله با مشارکت خیرین و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور خبر داد.

حمید رضا کفاش معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش درگفت‌و‌گو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگارانبا اشاره به ساخت و تجهیز نمازخانه های مدارس اظهار کرد: مدارسی که تحویل آموزش و پرورش می‌شود باید نمازخانه داشته باشد ضمن اینکه به مدارس فرصت داده شده که نمازخانه های خود را تجهیز و توسعه کنند.

وی در ادامه افزود: با مشارکت خیرین وسازمان نوسازی و تجهیز مدارس در یک برنامه‌ی 5 ساله تلاش می‌کنیم مدارس را مجهز به نمازخانه کنیم البته تا کنون اعتبار مورد نیاز در این خصوص را جمع‌بندی نکرده‌ایم.

کفاش در خصوص اعزام دانش آموزان‌ به عتبات عالیات گفت: 5 هزار سهمیه عتبات داشتیم که آن را بین استانهای کشور تقسیم کردیم و سهمیه‌ی هر استان مشخص شد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش همچنین تصریح کرد: کشور عراق به دلیل ازدحام در ایام اربعین و جمعیت 20 میلیونی که برای زیارت به عتبات رفته بودند نیاز به آمادگی داشت تا مقدمات اعزام سفر دانش آموزان‌ به عتبات عالیات را فراهم کند اما در حال حاضر ثبت نام‌ها انجام شده است و امیدواریم از نیمه‌ی دوم دی ماه اولین کاروان اعزام شود.

وی با اشاره به اینکه در تقسیم سهمیه‌های دانش آموزی سعی برآن است که عدالت رعایت شود، عنوان کرد: استقبال دانش آموزان‌ بیش از 5000 هزار نفر است البته در نوبت‌های بعدی با اخذ سهمیه بیشتر به نسبت جمعیت دانش آموزی در استان  اعزام‌ها را ادامه خواهیم داد به عنوان مثال در استان‌هایی همانند مهر آن یا خراسان رضوی که جمعیت دانش آموزی در آن بیشتر است سهمیه بیشتری لحاظ می‌شود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.