سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون استاندار اردبیل:

تغییر نگاه می‌تواند جایگاه "بانوان "را در جامعه ارتقاء دهد

معاون سیاسی، امنیتی استاندار اردبیل گفت: تغییر نگاه می‌تواند جایگاه بانوان را درجامعه ارتقاء دهد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،طاهر شریفی در جلسه کارگروه تخصصی بانوان و خانواده استان با بیان این که زنان با حفظ حریم مسایل دینی در مسیر رشد و شکوفایی قرار می‌گیرند، گفت: زنان ما با اعتقادات و حفظ حریم در چارچوب مسایل دینی و اعتقادی می‌توانند در مسیر رشد و شکوفایی حرکت کنند و زمینه یک تحول جدی را فراهم کنند.

وی افزود: بانوان نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند و محوریت خانواده نیز با آنهاست، لذا باید فضایی فراهم شود تا بانوان با تکیه بر توانمندی‌های خود در عرصه‌های مختلف حضور پررنگ پیدا کنند و به شکل حمایتی بتوانیم از حق و حقوق آنان دفاع کرده و زمینه مشارکت بانوان را در تمامی حوزه‌ها از جمله اجتماعی، سیاسی و فرهنگی فراهم کنیم.

وی با بیان این‌که با تغییر نگاه می‌توانیم جایگاه بانوان را درجامعه ارتقاء دهیم، تصریح کرد: موضوع توانمندسازی زنان یکی از اصطلاحات تخصصی است که می‌توان آن را در قالب آموزش‌های مهارتی و مجموعه‌های بازاریابی و... تبیین کرد.

شریفی اضافه کرد: باید مجموعه‌های آموزش فنی و مهارتی به سمتی سوق داده شود تا با پرداخت تسهیلات امکان ایجاد فرصت‌های اشتغال برای زنان فراهم شود تا آن‌ها نیز بتوانند از منابع بیشتر استفاده کنند.

در ادامه ماریا موسوی مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری از برگزاری جشن بزرگ زنان در 15 بهمن ماه امسال درمجتمع فرهنگی هنری فدک اردبیل خبر داد و گفت: کمیته زنان و خانواده، ایام الله دهه فجر در استان تشکیل شده و از دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط خواسته‌ایم تا برنامه‌ها و طرح‌های خود را برای هرچه بهتر و باشکوه‌تر برگزار شدن مراسم‌ دهه مبارک فجر در اسرع وقت تهیه کرده و به این اداره کل جهت جمع بندی نهایی اعلام کنند.

وی با اشاره به تقویم اجرایی ایام الله دهه فجر امسال، افزود: دیدار با خانواده‌های معظم شهدای انقلاب اسلامی، سفر به شهرستان‌های پارس‌آباد - مشگین شهر و گرمی برای بررسی مسایل و مشکلات مربوط به امور بانوان، دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه و استاندار اردبیل، نشست با بانوان نخبه استان، بازدید از تعاونی‌های بانوان و هم چنین حضور و شرکت گسترده بانوان درنماز عبادی، سیاسی نمازجمعه از جمله برنامه‌هایی است که در طول ایام الله دهه فجر امسال با مشارکت دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌شود.

وی دربخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که قانون دورکاری زنان نه تنها لغو نشده، بلکه به قوت خود باقی است، ادامه داد: مشمولان این قانون می‌توانند در چهارچوب ضوابط از این مزایا بهره‌مند شوند و دستگاه‌های اجرایی بایستی دراجرای ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری همکاری‌های لازم را داشته باشند.

موسوی هم چنین از برگزاری نمایشگاه منطقه‌ای مشارکت زنان درتوسعه پایدار از 16 تا 20 بهمن ماه سالجاری به میزبانی استان گیلان خبر داد و تصریح کرد: سعی براین است تا در این نمایشگاه‌ها درکنار ظهور و بروز نقش مشارکتی زنان بهبود فضای کسب و کار امر توانمند سازی بانوان با محوریت توسعه پایدار به انجام برسد.

وی با اشاره به این که در این نمایشگاه علاوه بر حضور زنان توانمند استان اردبیل زنان توانمند استان‌های مازندران‌، زنجان‌، آذربایجان‌شرقی و غربی با میزبانی استان گیلان شرکت خواهند کرد و در فضای 30 متر مربع در قالب غرفه‌های مختلف توانمندی‌های زنان به نمایش گذاشته می‌شود.

/ انتهای پیام


منبع: ایسنا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.