سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان جوانان هلال احمر تاکید کرد

تبیین اصول و اهداف جمعیت هلال احمر با تمسک به مفاهیم قرآن کریم

رئیس سازمان جوانان هلال احمر گفت: با تمسک به آیات قرآن کریم می توان یکایک اصول و اهداف جمعیت هلال احمر را تبیین کرد و جوانان را با این موضوعات آشنا کرد.

نشست خبری اولین جشنواره سراسری قرآن و عترت سازمان جوانان هلال احمر یادواره آیت الله غیوری نماینده سابق ولی فقیه در جمعیت هلال احمر صبح امروز در سازمان جوانان هلال احمر با حضور رئیس سازمان جوانان، معاون فرهنگی و امور استان های حوزه نمایندگی ولی فقیه، استاد رحیم خاکی قاری بین المللی قرآن و دبیر جشنواره و اصحاب رسانه برگزار شد.

دکتر وحید قبادی دانا در ابتدای این نشست ضمن عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته وحدت و ولادت امام صادق(ع) تمسک به آیات قرآن کریم را یکی از مهمترین جنبه های وحدت بین مسلمانان عنوان کرد.
وی با اشاره به برگزاری این جشنواره برای اعضای سازمان جوانان هلال احمر و کارمندان جمعیت هلال احمر اظهار کرد: با توجه به اینکه یکی از خط مشی های اصلی در سازمان جوانان تطابق فعالیت ها با اصول و اهداف جمعیت است و تاکید ویژه مقام معظم رهبری نیز بر انطباق فعالیت های جمعیت هلال احمر بر تعالیم و دستورهای دین مبین اسلام بوده است، این جشنواره برای بیش از یک میلیون عضو داوطلب سازمان جوانان هلال احمر و حدود ۸ هزار کارمند جمعیت از امروز آغاز شده است.

دکتر قبادی دانا در ادامه به تبیین ۷ اصل اساسی و اهداف جمعیت هلال احمر و انطباق آنها با مفاهیم و آیات قرآن کریم پرداخت و گفت: هدف اول جمعیت هلال احمر تسکین آلام بشری و در دین مبین اسلام یکی از مهمترین کارها برای تسکین آلام رجوع به آیات گنجینه قرآن کریم و عترت پیامبر اکرم(ص) عنوان شده است.

وی افزود: بر این اساس جوانان برای تسکین آلام بشری می بایست از آیات برای تسکین دل دردمندان بهره ببرند و به این مورد اهتمام ویژه داشته باشند.
رئیس سازمان جوانان هلال احمر از حفظ کرامت انسانی به عنوان دومین هدف جمعیت هلال احمر نام برد و گفت: آیات و مفاهیم قرآن کریم و تاکید بر اشرف مخلوقات بودن انسانی مبین این اصل در جمعیت است.
دکتر وحید قبادی دانا در ادامه با اشاره به حفظ و تامین سلامت انسان ها و تامین صلح و دوستی و تفاهم بین انسان ها به عنوان اصول دیگر جمعیت به ذکر عناوینی از این موارد در آیات قرآن کریم پرداخت.

آشنایی بیشتر جوانان با مفاهیم قرآنی
رئیس سازمان جوانان هلال احمر هدف از برگزاری جشنواره را آشنایی هرچه بیشتر جوانان با مفاهیم قرآنی و سرلوحه قرار دادن آیات قرآن کریم دانست و افزود: در این جشنواره اعضای جوان و پرسنل جمعیت هلال احمر با آیات بیش از پیش آشنا می شوند و بدین منظور در ابتدا با توجه به اینکه راه ورودی یادگیری قرآن، تلاوت آیات است، آشنا می شوند و سپس با حفظ و ملکه ذهن شدن این آیات زمینه لازم برای ایجاد روحیه گذشت، تفاهم، ازخود گذشتگی و ایثار در این اعضا فراهم می شود.
دکتر قبادی دانا همچنین با گرامی داشت یاد نماینده محترم ولی فقیه از نگاه ویژه ایشان که در این حوزه سال ها چراغ هدایت و عترت را روشن نگه داشته اند تقدیر و تشکر کرد و افزود: به منظور گرامی داشت یاد این عزیز گرانقدر اولین جشنواره سراسری به یاد و نام مرحوم آیت الله غیوری نام گذاری شده است.

وی همچنین از نگاه شامخ مقام معظم رهبری در انتخاب خوب و هوشمندانه حجت الاسلام و المسلمین معزی به سمت نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر تشکر و قدردانی کرد و گفت: حجه الاسلام و المسلمین معزی فردی مسلط به امور فرهنگی و آشنا به امور بین الملل و مسائل هلال احمر هستند و در حکم عمیق و نورانی مقام معظم رهبری برای ایشان تاکید ویژه ای به این موضوعات و جوانان شده است که قدردان این نگاه و توجه ویژه ایم.

دکتر وحید قبادی دانا در پایان گفت: امیدواریم با برگزاری جشنواره قرآنی راه جدیدی پیش روی سازمان جوانان و مجموعه پرسنل جمعیت هلال احمر گشوده شود که با حضور جمعی از اساتید گرانقدر زمینه مساعد برای تقویت انگیزه جوانان و پرداخت آنها به حفظ، قرائت و مفاهیم قرآن کریم را ایجاد کرده باشیم.

ظاهر رستمی: بهره مندی جمعیتی بزرگ تر با برگزاری جشنواره قرآنی در سازمان جوانان هلال احمر

معاون فرهنگی و امور استان های حوزه نمایندگی ولی فقیه با اشاره به اهمیت برگزاری چنین جشنواره هایی در جمعیت هلال احمر گفت: برگزاری جشنواره قرآنی که هم اکنون در دو حوزه سازمان امداد و نجات و داوطلبان نیز در حال برگزاری است خلایی بود که در سال های گذشته باید پر می شد و امسال نسبت به این مهم اقدام شد.
ظاهر رستمی با اشاره به اهمیت برگزاری این جشنواره در سازمان جوانان هلال احمر افزود: سازمان جوانان هلال احمر با دارا بودن بیش از یک میلیون عضو و با توجه به اینکه در این جشنواره ۸ هزار کارمند جمعیت نیز بهره مند می شوند، با برگزاری این جشنواره کار بزرگی انجام داده است و از رئیس سازمان جوانان هلال احمر و معاونین وی باید تقدیر و تشکر ویژه داشت.
وی در ادامه گفت: چنین حرکاتی در سال فرهنگ و اقتصاد و تاکید مقام معظم رهبری به منظور نهادینه سازی سبک زندگی اسلامی و قرآنی در بین مردم و به ویژه جوانان بسیار مهم و قابل تقدیر است.

رستمی افزود: با ظهور فرهنگ قرآنی در سازمان ها می توانیم شاهد بهره وری بیشتری در امور باشیم و در سازمان جوانان هلال احمر نیاز به پرداخت به این موضوع با نگرش فرهنگی وجود داشت.

وی همچنین در پایان از آیت الله غیوری به عنوان شخصیت و عالمی ربانی یاد کرد و از نگاه ویژه مقام معظم رهبری در انتخاب آیت الله معزی تقدیر و تشکر کرد.

رحیم خاکی: توجه به معنا محوری در جشنواره قرآنی سازمان جوانان هلال احمر

دبیر جشنواره قرآنی سازمان جوانان هلال احمر با تقدیر از نگاه معنا محوری به مفاهیم قرآنی در سازمان جوانان هلال احمر گفت: در طول سال های گذشته جشنواره قرآنی سازمان جوانان هلال احمر یکی از جشنواره های قرآنی دقیقی است که در برگزاری آن به معناگرایی توجهی ویژه شده است و امیدواریم به اهداف پیش بینی شده به صورت کامل دست پیدا کنیم.

رحیم خاکی از راه اندازی وبسایت جشنواره خبر داد و گفت: در این وبسایت اخبار جشنواره و برنامه های آموزشی در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.
وی افزود: امیدواریم با برنامه تعیین شده اختتامیه مسابقات استانی جشنواره تا ماه بهمن و اسفند برگزار شود و سپس مرحله کشوری در اوایل سال ۹۴ در یکی از استان های کشور که امکان برگزاری مسابقه وجود دارد، برگزار شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.