سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران:

ارتباط با سایر کشورها ما را به سمت بین‌المللی شدن سوق می دهد

جعفریان گفت: در 15 ماه گذشته بیش از ماهی یک بار ملاقات‌های بین‌المللی داشتیم که این از جمله ضرورت‌هایی است که ما را به سمت بین‌المللی شدن سوق می دهد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، در مراسم تقدیر از اساتید دانشجویان بین‌الملل، دکتر‌ جعفریان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشت: بین‌المللی شدن یک راه و یک مسیر در پیش‌روی دانشگاه است. اگر چه در عرصه داخل کشور در بسیاری از زمینه‌ها خارج از رقابت معمول دانشگاههای علوم پزشکی قرار داریم و یا اینکه همیشه در جشنواره‌های متعدد رتبه 1 را داریم اما این شرایط به دلیل نبود رقیب نزدیک برای ما یک ریسک و خطر تلقی می گردد.
 
وی افزود: ما در جستجوی رقیبی هستیم تا بتوانیم در رقابت با آن پیشروی کرده و مسیر ارتقاء دانشگاه را به درستی انجام دهیم، که با این دید راه گسترده‌ای را پیش‌رو خواهیم داشت. 

وی ادامه داد: این راه مستلزم این است که برنامه‌ها به اطلاع افراد داوطلب رسیده و همچنین ارتباطات  بین‌الملل گسترش بیشتری یابد. در 15 ماه گذشته بیش از ماهی یک بار ملاقات‌های بین‌المللی داشتیم که این از جمله ضرورت‌هایی است که ما را به سمت بین‌المللی شدن سوق می دهد. 

جعفریان، با اشاره به اینکه برای داشتن دانشگاه بین‌المللی باید ظرفیت‌ها افزایش یابد، خاطر نشان کرد: هیئت‌های علمی در افق کوتاه مدت نباید در زمینه ارتباطات به زبان انگلیسی دچار ضعف باشد و همواره باید فردی حضور داشته باشد تا مسیر را هموار کند و در نهایت تبادل استاد و دانشجو باید از هر دو طرف گسترش یابد. یعنی هم باید از کشورهای منطقه و خارج آن دانشجو پذیرفت و هم اساتید ما در خارج از منطقه حضور داشته و ایده بگیرند، که این امر جای کار زیادی دارد. 

دکتر جعفریان، در پایان تشکر ویژه‌ای از دکتر‌ ضیایی، کرده و افزود: حمایت‌های ایشان به دلیل پذیرش این دیدگاه در امر بین‌المللی شدن قابل تأمل است.




انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.