سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رييس سازمان نظام مهندسی ساختمان:

بلندمرتبه‌سازی در کلانشهرها فقط به معنی خانه‌سازی نیست

رييس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با انتقاد از بلندمرتبه‌سازی بی‌رويه در شهر تهران و ديگر کلانشهرها گفت:‌ برخی‌ها بلندمرتبه‌سازی را با خانه‌سازی طرف اشتباه گرفته‌اند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ سعيد غفراني اظهار داشت: ما هشدارهاي علمي و فني و شهرسازي و توصيه هاي علمي لازم را به نهادهاي ذيربط و مسئول در امور بلندمرتبه سازي مي دهيم اما در زمينه صدور مجوزها مسئوليت و نقشي نداريم.

وي تاکيد کرد: انتظار داريم در اصلاح  قانون نظام مهندسي در مجلس شوراي اسلامي اين اختيارات و نقش ها به اين سازمان هم داده شود تا نظم بلند مربته سازي ها بيشتر شود و همگرايي ان با اصول و قواعد علمي شهرسازي افزايش يابد تا در توسعه هوشمند و هدفمند و همچنين انسان محور و شهروند محور شهرها موثر باشد.

غفراني افزود: در همه کلان شهرها به برنامه جامع و طرح تفصيلي تهيه شده است و همه طرح هاي ساخت و ساز بايد  تابع  نظام برنامه ريزي علمي شهري شود.

رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان تهران ادامه داد: همه شهرها به انواع ساختمان ها و خدمات عمومي نياز دارند و در طرح هاي باند مرتبه سازي هم بايد به دسترسي اسان شهروندان به خدمات عمومي و شهري مد نظر باشد و هدف بايد ايجاد محيط شهري مناسب و نه فقط محيط سکونتي باشد.

غفراني در ادامه اضافه کرد: برج سازي ها در الهيه تهران اين ويژگي ها را ندارد و شهروندان در دسترسي به خدمات و ديگر عرصه هاي شهري مشکل دارند.

غفراني گفت: طرح هاي بلند مربته سازي اکباتان تهران الگوي موفقي در بلند منرتبه سازي ها محسوب مي شود و سيماي شهري خوبي دارد.

وي اظهارد اشت: برج سازي و بلند مربه سازي ها نياز کلان شهر تهران است اما اين فرصت ها نبايد به تهديدي براي محيط و سيما و منظر شهري تبديل شود که در نخستين همايش بلندمرتبه سازي در روزهاي 19 تا 21 دي در برج ميلاد تهران به اين موارد خواهيم پرداخت.

انتهای پیام/

برچسب ها: نهادها ، کلانشهر ، هدفمند
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.