سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در مصاحبه با روزنامه الاخبار؛

فتحعلی: ایران در برابر جنگ نفتی که این کشور را هدف قرار داده، ایستادگی خواهد کرد

سفیر ایران در بیروت در سخنانی تاکید کرد جمهوری اسلامی ایران در برابر جنگ نفتی که این کشور را هدف قرار داده، ایستادگی خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛«محمد فتحعلی» در مصاحبه با روزنامه لبنانی «الاخبار» تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در برابر جنگ نفتی که این کشور و روسیه را هدف قرار داده، ایستادگی خواهد کرد.

سفیر ایران در بیروت با اشاره به اینکه فحوای سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به کشورهای منطقه دو عنوان داشت، گفت: عنوان‌های آن یکی حمایت ایران از کشورهای منطقه برای ضربه به تروریسم و فراموش نشدن تروریسم صهیونیستی و دیگری حمایت از «بشار اسد» و دولت قانونی این کشور است.

وی با بیان اینکه منطقه و کشورهای حامی محور مقاومت شاهد تحرکات بی‌سابقه گروه‌های تروریستی هستند، افزود: یکی از مهم‌ترین تهدیدات تلاش داعش، جبهه النصره و دیگر گروه‌های تروریستی برای ایجاد اختلاف بین مسلمانان است؛ اسرائیل نخستین ذینفع از این اقدامات است، این گروه‌ها نه فقط خطری برای اسلام و مسلمین هستند بلکه برای جهان خطرناکند.

«فتحعلی» در ادامه با اشاره به مشورت و همکاری نظامی ایران با کشورهایی مانند عراق، سوریه و لبنان برای مقابله با تروریست‌ و توطئه‌ها، تاکید کرد: ایران اطمینان دارد که کشورهای مورد هدف تروریسم توانایی هماهنگی و همکاری با یکدیگر و پیروزی بر تروریسم را بدون نیاز به کشورهای خارجی دارند؛ واقعیت و یا حقیقتی در ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا دیده نمی‌شود.

وی همچنین ارتباط بین پرونده هسته‌ای ایران و انتخاب رئیس جمهوری لبنان را امری مضحک خواند و گفت: «لاریجانی» مسئولان لبنانی را در جریان پرونده هسته‌ای قرار داده و بر اینکه این پرونده منحصر بین ایران و گروه 1+5 است و ارتباطی با هیچ امری ندارد، تاکید کرده است.

سفیر ایران در بیروت تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در برابر جنگ نفتی که ایران و روسیه را هدف قرار داده، ایستادگی خواهد کرد.

انتهای پیام//


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
حامد
۱۴:۴۷ ۱۵ دی ۱۳۹۳
چطوره ما تنگه هرمز ببندیم آمریکا و هم پیماناش به غلط کردن بیفتن؟