سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در آستانه‌ی انتشار مجلات تخصصی 15 گانه توسط خانه‌ی کتاب؛

«احمد شاکری»: مجله‌ی کتاب ماه به لحاظ فکری به استقلال لازم نرسیده است

مجله‌ی کتاب ماه به عنوان یکی از مهمترین دستاورد‌های خانه‌ی کتاب در سال‌های اخیر، با توجه به پیگیری‌ نگاه خاص عرصه‌ی ترجمه و همراه نشدن با جریان ادبیات متعهد به لحاظ فکری به استقلال لازم نرسیده است.

احمد شاکری، نویسنده‌ در گفتگو با خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران گفت: توجه به مقوله‌ی پژوهش‌ ادبی و نقد در حوزه‌ی ادبیات و مطالعات تحقیقی جزو ضرورت‌های مغفول حوزه‌‌ی ادبیات داستانی است.

وی افزود: آمارها گویای این است که ما به رغم تولید انبوه آثار خلاقه در حوزه‌ی ادبیات داستانی،‌ در حوزه‌ی فکر در این ژانر ادبی بسیار فقیریم.

این نویسنده با تاکید بر اینکه ما شاهد جریان مستمر و قوی در حوزه‌ی نقد نیستیم، اظهار داشت: انتشار یک ماهنامه در حوزه‌ی تخصصی ادبیات می‌تواند ثمرات مختلفی داشته باشد اما با توجه به تجربه‌ی دوره‌های گذشته انتشار مجله‌ی کتاب ماه و نبود تفاوت میان ادبیات ارزشی و غیر ارزشی در این گونه مجلات، انتشار این گونه مجلات  به حمایت از ادبیات متعهد نمی‌انجامد.

شاکری اظهار داشت: ادبیات مجلاتی چون مجله‌ی کتاب ماه گویای آن است که این ماهنامه هنوز به لحاظ فکری به استقلال لازم نرسیده و هم سویی و هم افزایی با مفاهیم و ارزش‌های انقلاب اسلامی نداشته است.

وی خاطرنشان کرد: نفس انتشار مجلات تخصصی حائز اهمیت بوده ولی جریان نشر مجلات باید از ادبیات ارزشی حمایت کند.


انتهای پیام/ اس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.