سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماينده عراقی از در اختیار داشتن اسنادی درباره کمک آمريکا به داعش خبر داد

یک عضو کمیته امنیت و دفاع مجلس عراق اعلام کرد که اسنادی در مورد کمک آمریکا به داعش در اختیار دارد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی "شبکه تلویزیونی الاتجاه"،عضو کمیته امنیت و دفاع مجلس عراق تاکید کرد این کمیته اسنادی درباره کمک آمریکا به داعش در اختیار دارد. 

 "ماجد الغراوی" در تماس تلفنی با این شبکه تاکید کرد تصاویری مستندی وجود دارد که ثابت می کند هواپیماهای آمریکایی تجهیزات و سلاح برای جنگجویان داعش پرتاب می‌کنند. 

الغراوی افزود: آمریکا به بهانه تشخیص ندادن مواضع ارتش عراق و مواضع داعش برای جنگجویان این گروه سلاح پرتاب می کند و با ادعای خود به دنبال تحریف واقعیت است. آمریکا تجهیزات پیشرفته از جمله ماهواره‌هایی در اختیار دارد که می تواند با آنها مواضع داعش را شناسایی کند. 

وی خاطر نشان کرد: این مسئله بارها تکرار شد و به تهدید خطرناکی برای امنیت و سلامت نیروهای مسلح عراق تبدیل شده است. همه از فریبکاری آمریکا آگاهی دارند و می دانند واشنگتن زمینه حضور داعش را در عراق فراهم کرد تا بتواند پایگاه‌های نظامی در مناطق غربی عراق احداث کند. آمریکا برای رسیدن به این هدف بود که جنگ در عراق را طولانی می‌کرد. 

وی از وزارتخانه‌های کشور و دفاع عراق خواست برای جلوگیری از ادامه این روند تلاش کنند و تصمیمات بازدارنده ای علیه افرادی که با داعش همکاری می‌کنند، اتخاذ کنند. 

گفتنی است رسانه‌های عراقی روز جمعه گذشته تصاویری را پخش کردند که نشان می داد یک جنگنده ائتلاف بین المللی یک بالن حامل سلاح را در منطقه الخضیره الشرقیه در جنوب استان صلاح الدین برای جنگجویان داعش پرتاب کرد. 

"قاسم مصلح" فرمانده لشکر "علی اکبر" یکی از یگان های نیروهای مردمی عراق هم پیش از این فاش کرده بود بالگرد آمریکایی بالن حامل سلاح و تجهیزات برای گروه های تروریستی در دو منطقه یثرب و تل الذهب پرتاب کرد. 

جنگنده های ائتلاف بین المللی دو ماه پیش هم سلاح و مهمات برای جنگجویان داعش در شهر کوبانی عین العرب ( عین العرب) در شمال سوریه پرتاب کرده بودند. داعش تصاویری را از این سلاح های آمریکایی منتشر کرد، اما واشنگتن اعلام کرد این سلاح‌ها به اشتباه در مناطق در کنترل داعش پرتاب شده است. 


انتهای پیام/
برچسب ها: نماینده ، عراق ، آمریکا ، داعش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۴:۱۸ ۱۵ دی ۱۳۹۳
آمریکا که به بهانه کمک به ارتش عراق ائتلاف ضد داعش تشکیل داده بیشتر از آن که داعشی ها را بکشد ارتش عراق و مردم عراق را می کشد او کمک نکردنش بهتر است تا کمک کردنش دولت عراق باید موضع گیری کند