سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مرآتی در جمع خبرنگاران مطرح کرد:

6 ایستگاه جدید تقویت فشار گاز در آستانه راه‌اندازی قرار گرفت

مجری طرح ایستگاه تقویت فشار گاز شرکت مهندسی توسعه گاز ایران از راه‌اندازی شش ایستگاه تقویت فشار خبر داد و گفت: در سال جاری ایستگاه پل کله تا آخر بهمن و ایستگاه دهق تا آخر ماه جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، علی‌اکبر مرآتی از راه‌اندازی شش ایستگاه تقویت فشار خبر داد و اظهار داشت: ‌هم‌‌اکنون ایستگاه تقویت فشار گاز همدان و توربین اول ایستگاه بیجار راه‌اندازی شده و توربین دوم این ایستگاه در هفته جاری راه‌اندازی خواهد شد.

مرآتی گفت: ایستگاه پل کله تا آخر بهمن ماه و ایستگاه دهق تا آخر ماه جاری به بهر‌ه‌برداری می‌رسد.

وی در مورد انتقال گاز به شمال شرق کشور اظهار داشت: ایستگاه دشت یکی از ایستگاه‌های حیاتی است که خط شمال و شمال شرق در حال راه‌اندازی است و با راه‌اندازی این ایستگاه می‌توان مشکلات کمبود گاز را برطرف کرد.

مرآتی گفت: به طور کلی راه‌اندازی هر ایستگاه 50 میلیون یورو و 50 میلیارد ریال هزینه لازم دارد که در حال حاضر ایستگاه دهق 34 میلیارد ریال و 19 میلیون یورو به اضافه 40 میلیون یورو هزینه ساخت تأمین توربوکمپروسور شده است.

وی خاطرنشان کرد: توربو کمپروسور به عنوان قلب ایستگاه انتقال دانش فنی از شرکت زمینس در قالب قرارداد 100 دستگاه توربوکمپروسور دارد که شرکت مپنا 40 توربوکمپروسور و شرکت زمینس 18 توربوکمپروسور را تأمین کرده است.

گفتنی است پل کله و دهق نزدیک 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.