سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سارقان حرفه‌ای داخل خودرو اعضای باند کلاهبرداری از بازاریان

اعضای باند سارقان حرفه‌ای داخل خودرو که با دسته چک‌های سرقتی اقدام به کلاهبرداری میلیاردی از کسبه و شهروندان می‌کردند در عملیات ویژه کارآگاهان پلیس آگاهی استان اصفهان شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ ستار خسروی رییس پلیس آگاهی استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، در تشریح جزییات این خبر گفت: در پی شکایت تعدادی از اهالی کسبه و صاحبان مغازه‌ها مبنی بر کلاهبرداری از آنان موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد که اعضاء باندی از طریق چک‌های مسروقه اقدام به کلاهبرداری از کسبه و شهروندان می‌کنند.

وی افزود: کاراگاهان با انجام تحقیقات دریافتند اعضاء این باند از سارقان حرفه‌ای داخل خودرو هستند و دسته چک و مدارک را از داخل خودروی شهروندان به سرقت برده و سپس به وسیله آن‌ها از تعداد زیادی از مغازه‌های لوازم خانگی و فرش فروشی‌ها و... اقدام به خرید کرده و سپس اجناس را به نفع خود به فروش می‌رساندند.

این مقام مسئول انتظامی عنوان داشت: با اطلاعات به دست آمده از اظهارات مالباختگان و شناسایی هویت اصلی متهمان سرانجام پس از بررسی‌های لازم یکی از آنان در یک عملیات ویژه دستگیر و مورد شناسایی شاکیان قرار گرفت.

سرهنگ خسروی تصریح کرد: با اعترافات متهم دستگیر شده دو نفر دیگر از همدستان وی نیز که در انجام سرقت‌ها و کلاهبرداری‌ها مشارکت داشتند شناسایی و دستگیر و پس از اعتراف صریح به جرایم ارتکابی به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

رییس پلیس آگاهی استان اصفهان با بیان اینکه متهمان دستگیر شده دارای سوابق کیفری از جمله سرقت هستند گفت: متهمان توانسته بودند با دسته چک های مسروقه بیش از یک میلیارد ریال کلاهبرداری کنند.

سرهنگ خسروی، با هشدار به شهروندان گفت: توصیه پلیس به شهروندان این است که هنگام پارک و ترک خودرو از گذاشتن وجوه نقد، لب تاپ، دوربین عکاسی، گوشی تلفن همراه، مدارک و اسناد با ارزش همچون دسته چک درون خودرو خودداری کنند و درصورت سرقت سریعاً موضوع را به پلیس اطلاع داده و نسبت به ابطال اسناد و مدارک مسروقه خود اقدام نمایند.

این مقام انتظامی همچنین به صاحبان صنوف و کسبه نیز هشدار داد و خاطر نشان کرد: قبل از معامله با چک از اعتبار و هویت اصلی آن مطمئن شده و در صورت مشکوک شدن به موضوع سریعاً موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.


"مخاطبان گرامی می‌توانید از طریق آدرس اینترنتی havades@yjc.ir مشکلات انتظامی خودتان را برای ما ارسال کنید."

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۴:۲۹ ۱۵ دی ۱۳۹۳
اگه کسی دزدی کرد و سابقه دار هم بود باید دستش را قطع کرد تا برای دیگران عبرت شود