سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی:

تهران با مصرف بیش از ٣ میلیارد لیتر بنزین یکه‌تاز کشور است

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تهران گفت: مصرف بنزین منطقه تهران در ٩ ماه نخست امسال به بیش از ٣ میلیارد لیتر رسیده است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شانا، مرتضی عابدینی مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تهران گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذرماه مصرف بنزین منطقه تهران به ٣ میلیارد و ٧٧٨ میلیون و ٣٢٠ هزار لیتر رسیده که جایگاه اول را در فهرست مصرف بنزین کشور از آن خود کرده است.

عابدینی تصریح کرد: از این مقدار ۴١٣ میلیون و ١٢١ هزار لیتر را بنزین سوپر و ٣ میلیارد و ٣۶۵ میلیون و ١٩٩ هزار لیتر را بنزین بدون سرب تشکیل داده است.

وی افزود: مصرف بنزین در ٢٧۶ روز امسال به نسبت مدت مشابه پارسال (سه میلیارد و ۶٨١ میلیون و ٩٧۴ هزار لیتر) سه درصد افزایش یافته است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تهران، همچنین درباره مصرف نفت سفید گفت: مصرف این فرآورده با ٣٠ درصد کاهش نسبت به ٢٧۶ روز پارسال، (٢٨ میلیون و ٩٨٧ هزار لیتر) به ٢٠ میلیون و ١٧۴ هزار لیتر در ٩ ماه امسال رسیده است.

عابدینی همچنین از کاهش ٩ درصدی مصرف نفت گاز نسبت به مدت مشابه سال پیش خبر داد.

به گفته وی مصرف این فرآورده نفتی (نفت گاز) از دو میلیارد و ۵٢٢ میلیون و ٨١٠ هزار لیتر در ٢٧۶ روز پارسال به دو میلیارد و ٢٨٨ میلیون و ۶٧۵ در ٩ ماه امسال رسیده است.

وی اظهار کرد: مصرف نفت کوره نیز در این بازه زمانی ١۴١ میلیون و ٩٩١ هزار لیتر بود که در مقایسه با مدت مشابه پارسال (٢٩۴ میلیون و ۵٣۶ هزار لیتر)، ۵٢ درصد کاهش یافته است.

عابدینی درباره مصرف ٩ ماه گاز مایع (ال پی جی) منطقه تهران نیز گفت: در این بازه زمانی مصرف ال پی جی به ١۵٩ میلیون و ٩٣٢ هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از ٨۵٠٠ تن کاهش یافته است.

انتهای پیام/
برچسب ها: تهران ، یکه تاز ، مصرف ، بنزین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.