سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس کل بانک مرکزی در جمع خبرنگاران:

ساماندهی 7 هزار صندوق قرض‌الحسنه غیرمجاز

سیف گفت: 7 هزار صندوق قرض‌الحسنه غیرمجاز در بازار پولی کشور ساماندهی خواهند شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ ولی‌الله سیف رئیس کل بانک مرکزی در جمع خبرنگاران در حاشیه اولین همایش اقتصاد ایران در خصوص ساماندهی 7 هزار صندوق قرض‌الحسنه غیرمجاز در بازار پولی کشور گفت: این صندوق‌هایی که مجوز تاسیس ندارند و برخی تحت عنوان تعاونی در گذشته از وزارت تعاون وقت مجوز گرفته بودند که اهمیت این بخش 15 درصد در بازار پول است.

وی افزود: هم‌اکنون تمام دستگاه‌های مرتبط با بانک مرکزی هماهنگ شده‌اند که ساماندهی و انضباط در بازار غیرمتشکل پولی ایجاد شود و مطمئنا با ساماندهی این بخش نقدینگی جهت‌گیری مناسبی در اقتصاد خواهد یافت و از ورود نقدینگی به بازارهای کاذب جلوگیری خواهد شد و نظمی در آرامش اقتصاد ایران پایدار خواهد شد.

سیف در ادامه در خصوص فعالیت‌های موسسات غیرمجاز در نظام پولی کشور تا سال آینده گفت: مهمترین موسسات غیرمجاز 14 موسسه هستند که بانک مرکزی سعی در منضبط کردن آن‌ها دارد اما به صورت کلی تا پایان سال تمامی این موسسات تعیین تکلیف خواهند شد که شامل اخذ مجوز یا انحلال می‌باشد. 

وی در پایاندر خصوص وضعیت وام مسکن 80 میلیونی گفت: وام مسکن در دستور کار شورای پول و اعتبار است و پیشنهادهای مختلفی در این زمینه مطرح است که سعی می‌کنیم تا بانک مرکزی و شورا به تصمیم واحدی در این زمینه برسند.

انتهای پیام/
برچسب ها: سیف ، در جمع ، همایش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.