سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در نطق میان‌دستور مطرح شد؛

قدردانی نماینده اصفهان از شفاف‌سازی‌ صدا و سیما در سالروز حماسه ۹ دی

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار با اشاره به حضور مردم در حماسه ۹ دی گفت: مجددا از شفاف سازی‌ها و اقدامات صدا و سیما در سالروز حماسه ۹ دی قدردانی می‌کنم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۱۴ دی ماه) در نطق میان‌دستور خود گفت: قرآن مجید در سوره بقره می‌فرماید؛ «کسانی که حقیقت را می‌دانند و نمی‌گویند ملعون خدا هستند، الا اینکه توبه کنند عمل صالح انجام دهند و خطای خود را بیان کنند».

وی افزود: چرا اصحاب فتنه و سران فتنه که هدف براندازی نظام مقدس مردم سالاری دینی را داشتند توبه نمی‌کنند، قرآن هیچ وحدت با منافقین و فتنه گران را توصیه نمی‌کند، بلکه قرآن فتنه را اکبر از قتل و اشد از قتل می‌داند، آیا می‌توان با کسانی که خیمه سیدالشهداء را در روز عاشورا آتش زدند، با این‌ها وحدت کرد؟

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد: البته می‌دانیم که برخورد با فتنه گران و کسانی که دشمنان مردم ایران از آن‌ها حمایت کردند، نیازمند بصیرت است، باید توجه کنیم عاملان تفرقه کسانی بودند که آراء ۴۰ میلیونی مردم را نادیده گرفتند.

این نماینده مجلس نهم تصریح کرد: از ملت انقلابی بخاطر حضور باشکوه در صحنه حماسه ۹ دی و همچنین از صدا و سیما مجددا به جهت شفاف سازی‌ها و اقدامات خوبی که در سالروز این حماسه بزرگ انجام داد، تشکر می‌کنم.

حاجی دلیگانی گفت: دهه چهارم انقلاب به عنوان دهه پیشرفت و عدالت نامگذاری شده و آنچه امروز از مسائل مهم این کشور به نظر می‌رسد، برنامه ریزی و جهت گیری‌های دولت برای رسیدن به اهداف این نامگذاری است.

وی خطاب به هیئت دولت و وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: آیا توجه دارید که دامداران ما که دام‌های مادر را به سلاخی می‌برند، آیا توجه دارید که با این روند سال آینده مثل سال‌های آتی با کاهش تولید گوشت قرمز مواجه خواهیم شد، آیا می‌دانید این عملا در مقابل سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است؟

حاجی دلیگانی اضافه کرد: مگر شما مسئول تنظیم بازار نیستید، آیا خرید گوشت قرمز به قیمت ۱۷ هزار تومان توسط دلالان و فروش به مردم به قیمت ۳۰ تا ۳۲ هزار تومان درست است؟

نماینده مردم شاهین شهر، می‌مه و برخوار خاطرنشان کرد: این برنامه ریزی هم به ضرر تولیدکننده و هم به ضرر مصرف کننده است، شما که مسئول تنظیم بازار هستید، اگر قیمت تمام شده هر کیلو مرغ ۴۱۰۰ تومان است، چرا تنها دلالان به قیمت ۲۹۰۰ تومان می‌خرند و به مصرف کننده به قیمت ۵۰۰۰ تومان و بلکه بالا‌تر می‌فروشند، این هم به ضرر تولیدکننده و هم به ضرر مصرف کننده است.

وی با اشاره به توطئه کاهش قیمت نفت، افزود: ملت ایران به خوبی می‌داند فشارهای جدید در طرح عربی آمریکایی و صهیونیستی با هدف کاهش قیمت نفت برای محدود کردن حرکت پویا و بیداری اسلامی در منطقه از جمله عراق و لبنان و غزه و سوریه و بحرین و یمن و پیشرفت آن در دیگر نقاط است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار داشت: به مجلس پیشنهاد می‌کنم که با یک تصمیم انقلابی بودجه سال 94 را از نفت جدا سازیم تا هم دشمن مأیوس و هم طرحی نو در ریل اقتصاد کشور ایجاد شود.

این نماینده مجلس در پایان به مشکلات حوزه انتخابیه خود اشاره کرد و از مسئولان خواستار پیگیری آنان شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.