سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابوترابی‌فرد در نطق پیش از دستور:

کاهش قیمت نفت نمی‌تواند ایران را برای رسیدن به اوج اقتدار با چالش روبه‌رو کند

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مقاومت و تبدیل شدن به یک قدرت کلیدی اولین ویژگی امت اسلام در پرتو آموزه‌های حیات بخش اسلام بوده، و پرتو این نعمت الهی که افزایش قدرت درونی است راه را برای ایستادن بر پای خویش هموار می‌کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۱۴ دی ماه) در نطق میان دستور خود با اشاره به آغاز هفته وحدت گفت: آغاز هفته وحدت ایام فرخنده و مبارک میلاد پیامبر اعظم اسلام (ص) پیامبر رحمت و فرزند برومند آن حضرت امام جعفر صادق (ع) را به عموم مسلمانان جهان و شیفتگان عدالت و دلباختگان به پیامبر رحمت (ص) و اهل بیت معصوم آن حضرت تبریک می‌گویم.

وی افزود: امیدوارم در پرتو الهام از آموزه‌های حیات بخش قرآن و تمسک به کتاب آسمانی حول این شخصیت استثنایی عالم امکان حلقه ارتباط ملک و ملکوت پیامبر اعظم (ص) به بالا‌ترین سطح از وحدت و همدلی و پیوند دست یافته با اقتدار در برابر دشمنان اسلام و بشریت از منافع امت اسلام و مظلومان جهان دفاع کنیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از محضر قرآن برای دست یافتن به اهداف متعالی انقلاب اسلامی و رهنمودهای الهام بخش بنیانگذار عظیم الشان انقلاب و رهبر معظم و فرزانه انقلاب باید بهره بگیریم.

وی اضافه کرد: خدای متعال پیامبر اعظم (ص) و پیروان آن حضرت را در این آیه نورانی پایان سوره فتح با دو ویژگی توصیف می‌کند، شدت، غلظت، ایستادگی  مقاومت در برابر دشمن و بالا‌ترین سطح از وحدت و مودت و دوستی و رحمت با برادران و خواهران مسلمان و همه کسانی که در برابر حق و در برابر عدل ایستاده‌اند، باید امت اسلام از این واقعیت الهام بگیرد.

ابوترابی‌فرد اظهار داشت: امروز دشمن ما آمریکا و ایادی آمریکا و همچنین تمامی گروه‌ها و افرادی هستند که به کینه توزی، دشمنی و آتش افروزی در بین امت اسلام دامن می‌زنند، باید با وحدت کلمه و انسجام در برابر آمریکا و ایادی آن، مزدوران تکفیری و تروریستی که هدف اصلی و محوری آنان آتش افروزی و ایجاد کینه و اتلاف در بین دنیای اسلام و پیروان مذاهب اسلامی است، بایستیم و در این راه از خدا سبحان و اولیای او مدد بگیریم.

وی گفت: کسانی که در این راه گام بر می‌دارند از نگاه قرآن کریم ویژگی‌هایی دارند، یعنی در معیت با پیامبر اعظم (ص) در مقابل بندگی خداوند درآمده‌اند، باید لباس عبودیت پوشیده و نماد بندگی، نماز و خضوع در برابر ذات اقدس احدیت است، در پرتو آراستگی و آموزه‌های دین در سایه دوری از گناه و معصیت در پرتو به پا داشتن عوامل خدای متعال و دستیابی به نقطه عالی از حیات در پرتو نماز می‌توان یک قدرت شکست ناپذیر در برابر دشمن و نماد وحدت و رحمت در میان امت اسلام و مستضعفین جهان تبدیل شد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: خدای متعال این امت و پیامبران اعظم (ص) را در دو کتاب آسمانی تورات و انجیل توصیف کرده که آنان همانند زرعی هستند که از دل زمین سربرآورده‌اند، جوانه زده‌اند و راه را برای تبدیل شدن به یک عنصر مقاوم و شکست ناپذیر تبدیل کرده است.

ابوترابی فرد با بیان اینکه مقاومت و تبدیل شدن به یک قدرت کلیدی از ویژگی‌های امت اسلامی است، تصریح کرد: مقاومت و تبدیل شدن به یک قدرت کلیدی اولین ویژگی آنان در پرتو آموزه‌های حیات بخش اسلام بوده، و پرتو این نعمت الهی که افزایش قدرت درونی است راه را برای ایستادن بر پای خویش هموار می‌کند.

عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور ادامه داد: در سایه تقویت و افزایش پایداری در درون جامعه اسلامی راه برای رسیدن به پایداری و ایستادگی شکست ناپذیر هموار می‌شود، جامعه اسلامی در پرتو ایستادگی در برابر باطل و تقویت درونی در پرتو آموزه‌های دین مبدل می‌شود به یک شجره مستحکمی که بر پایه خویش ایستاده است، لذا باید ظرفیت‌های درون نظام را افزایش دهیم، در سایه تقویت فرهنگ، استحکام اقتصاد ملی و در پرتو توجه به تولید، مدیریت مصرف و راه برون رفت از تنگنا‌ها را هموار کنیم.

وی اضافه کرد: نهایتا این مهم الهام بخش می‌شود و مبدل می‌شود به قدرتی که دشمن را در مقام حسرت و در مقام دشمنی در می‌آورد، امیدوارم که جامعه اسلامی و امت اسلامی در پرتو آموزه‌های قرآن کریم در سایه برتری کردن لباس بندگی و عبودیت در سایه تقویت ظرفیت‌های درونی نظام راه را برای رسیدن به بالا‌ترین سطح از قدرت هموار کنیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه امروز مجلس شورای اسلامی با وزیر نفت، خاطرنشان کرد: امروز در جلسه دوستان اشاره داشتند به تحریم نفت و کاهش قیمت نفت که این نمی‌تواند راه برای رسیدن ملت ایران به نقطه اوج از اقتدار را با چالش روبرو کند.

ابوترابی فرد گفت: ما می‌توانیم با تکیه بر درآمدهای واقعی هزینه‌های واقعی کشور را مدیریت کنیم و ان شاءالله بالا‌ترین سطح از درآمد حاصل از فروش نفت خام را به صندوق توسعه ملی برای تبدیل شدن به موتور حرکت اقتصاد ایران تبدیل کنیم و مسیر افزایش اقتدار امت اسلامی را با عزت و تکیه بر آموزه‌های دینی حول رهبری حکیمانه رهبر معظم انقلاب تداوم ببخشیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.