سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت‌الاسلام والمسلمین طاهری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد:

کاهش بودجه فرهنگی 1394 نسبت به سال گذشته

یک نماینده مجلس با طرح این سوالی که آیا بودجه فرهنگی کشور در حال حاضر کافی و مناسب است یا خیر، گفت: به طور قطع چنین مبالغی در شان کشور ما نیست.

حجت‌الاسلام سید علی طاهری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران در خصوص بودجه اختصاص یافته به بخش فرهنگی از سوی دولت گفت: یک نکته که هر ساله با آن روبرو هستیم بودجه‌ای است که برای انجام کارهای فرهنگی توسط دولت تعیین می شود و انتظار ما این است که کارهای فرهنگی و بودجه ای که هر ساله به آن اختصاص داده می‌شود جایگاه خودش را در کمیسیون فرهنگی پیدا کرده و توجه بیشتری به آن شود.
 
وی افزود: بودجه‌ای که امسال دولت برای کارهای فرهنگی تعیین کرده نسبت به سال قبل کمتر شده است.
 
طاهری با طرح این سوال که آیا بودجه‌ای که امروز دولت برای بخش فرهنگی تعیین کرده مناسب است یا خیر گفت: به طور قطع چنین مبالغی در شان کشور ما نیست زیرا در حال حاضر با مسئله و آسیب تهاجم فرهنگی  به طور جدی روبرو هستیم و خارجی‌ها در مقابل 10 برابر بودجه ما را خرج می کند تا به اهدافشان برسند.
 
وی بیان کرد: این مسئله را با آقای روحانی هم مطرح کردیم و گفتیم توقع ما برای افزایش بودجه در جهت ترویج کارهای فرهنگی در راستای اهداف نظام جمهوری اسلامی و مقابله با تهاجم فرهنگی بیشتر است.
 
طاهری در خصوص اکران نشدن فیلم‌ها اظهار داشت: کمیسیون فرهنگی نمی‌تواند طبق قانون بگوید فیلم را پخش نکنید ولی اگر فیلمی مشکل داشته باشد اول دوستانه با وزارت ارشاد مطرح می کنیم بعد هشدار می‌دهیم که پخش نشود ولی اگر اکران شد از وظایف نظارتی خودمان می دانیم که وارد عمل شده و فیلمی را که اهداف آن خلاف آرمان‌های امام (ره) و انقلاب اسلامی است از اکران خارج کنیم.
 
طاهری در خصوص اظهارات برخی کارگردانان و اعتراض آنان به اکران نشدن فیلم گفت: آقایان معترض می‌توانند به وزارت ارشاد و مراجعه کرده و متوجه شوند که ما قبلا تذکرات و هشدارهای لازم را دادیم.
 

انتهای پیام/ اس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.