سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طایی در مراسم امضای تفاهم‌نامه سه جانبه؛

افزایش 20 درصدی نرخ مشارکت زنان در بازار کار درآینده‌ای نزدیک

معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: در صدد هستیم تا با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته میزان مشارکت زنان را در چند سال آینده به میزان 20 درصد افزایش دهیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، حسن طایی معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در مراسم امضای تفاهم‌نامه سه جانبه میان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور،‌ بنیاد ملی تعاون و توسعه کارآفرینی زنان ایران و معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی که عصر امروز(شنبه) در محل این وزارتخانه برگزار شد اظهار داشت: یکی از شاخص‌های توسعه اقتصادی و اجتماعی در تمامی جوامع پیشرفته حضور زنان در بازار کار است به طوری که در تمام جوامع توسعه یافته نرخ مشارکت زنان بالا و در جوامع غیر توسعه یافته این میزان پایین است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه با افزایش مشارکت زنان در کنار درآمدهای جدید هزینه‌های جدیدی نیز به وجود می‌آید اظهار داشت: این امر خود موجب می‌شود که به سمت کارایی رفتن اقتصاد حرکت شود که هر کسی در جای واقعی خود قرار گیردتا از بهره وری بالا بهره‌مند شوند.

طایی در ادامه به وجود دو نرخ مشارکت و بیکاری در جوامع اشاره کرد و افزود: هرچه نرخ مشارکت افزایش پیدا کند نرخ بیکاری کاهش می‌یابد و در صورت تحقق این امر است که شاهد شکوفایی اقتصادی می‌شویم.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون‌کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: در راستای افزایش ظرفیت همکاری میان بخش خصوصی، دولتی و نهادهای مدنی به سراغ تشکل‌های غیر دولتی از جمله بنیاد توسعه کارآفرینی زنان آمده‌ایم و به منظور توسعه همکاری‌ها تفاهم نامه‌ای را در این چارچوب تنظیم کرده‌ایم.

وی افزود: در این تفاهم نامه سعی داریم تا از ظرفیت‌های اجتماعی و اقتصادی بانوان درجامعه برای نیل به اهداف اشتغال زایی و اجرای بهتر سیاست‌های بازار کار استفاده کنیم که در این خصوص وظایف هر سه بخش کاملا مشخص شده است.

طایی در ادامه در خصوص هدف این تفاهم نامه نیز اظهار داشت: هدف از انعقاد این تفاهم نامه سه جانبه بهبود وضعیت حضور زنان در بازار کار است چرا که نرخ مشارکت زنان در حال حاضر پایین و به میزان 12 الی 13 درصد است که امیدواریم با برنامه‌ریزی های صورت گرفته در چند سال آینده این میزان را به 20 درصد افزایش دهیم.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: بیکاری بانوان نیز بیش از نرخ متعارف بیکاری در جامعه و به میزان 1.5 برابر آن است.

انتهای پیام /
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.